Genel Bilgi
Kod | SOSZ114 |
Ad | Siyaset Bilimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ANDAÇ ÇUHADAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; Sosyal Bilgiler dersinin genel amaçları doğrultusunda, demokratik siyasal kültür bağlamında devlet ve devletin unsurları hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Siyasal kültür ve siyasal toplumsallaşma, devletin tarih içinde ortaya çıkışı, devlet hakkındaki teoriler, düşünceler, ideolojilerin devlete bakışları, devletin işlevleri, devletin unsurları olarak; ülke, ulus ve egemenlik. Devlet biçimleri.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Kemal Gözler; Kısa Anayasa Hukuku, Ernest Renan; Millet Nedir, ilgili makaleler, öğretim elemanı ders notları, MEB Sosyal Bilgiler ders kitapları
Notlar
Kemal Gözler; Kısa Anayasa Hukuku, Ernest Renan; Millet Nedir, ilgili makaleler, öğretim elemanı ders notları, MEB Sosyal Bilgiler ders kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersi alan öğrenci Siyaset Biliminin bilgi üretme yöntemini açıklar. |
ÖÇ02 | Bu dersi alan öğrenci, siyasal kültür ve siyasal toplumsallaşma terimlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Siyasal toplumsallaşma sürecinde okulun ve öğretmenin rolünü kavrar. |
ÖÇ04 | Farklı ideolojilere göre devletin varlık nedenini açıklar. |
ÖÇ05 | Ulus-devleti oluşturan ana unsurları (ulus, ülke, egemenlik) açıklar. |
ÖÇ06 | Devlet biçimlerini açıklar. |
ÖÇ07 | Ulusçuluk (milliyetçilik) düşüncesini tartışır. |
ÖÇ08 | Demokratik devlet anlayışını değerlendirir. |
ÖÇ09 | Demokratik siyasal kültürün oluşumunda; sivil toplumun ve örgütlülüğün önemini değerlendirebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitimin bilimsel temellerini tanır | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye değer verir | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, ders ile ilgili bilgilendirme. | Öğrencinin konuyla ilgili var olan bilgi ve deneyimleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Siyasal kültür, siyasal toplumsallaşma | makale okuma, araştırma, gözlem | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası |
3 | Devlet hakkında bilgilendirme. Devlet nedir sorusuna farklı yanıtlar bulunması. | okuma, araştırma, gözlem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
4 | Devlet hakkında bilgilendirme. Devlet olgusunun tarihsel gelişimi. | okuma, araştırma, gözlem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
5 | Devlet hakkında bilgilendirme. İdeolojilerin gözünden devlet. | okuma, araştırma, gözlem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
6 | Devletin unsurları: Ülke | okuma, araştırma, gözlem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
7 | Devletin unsurları: Ulus | makale okuma, araştırma, gözlem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
8 | Ara Sınavlar | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Milliyetçilik | okuma, araştırma, gözlem. Buket Uzuner'in Gelibolu romanı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
10 | Devletin unsurları: Egemenlik. Siyasal iktidar, demokratik devlet anlayışı | okuma, araştırma, gözlem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
11 | Devlet biçimleri: Üniter ve birleşik devletler | okuma, araştırma, gözlem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
12 | Devlet biçimleri: Yönetim biçimlerine göre devletler | okuma, araştırma, gözlem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Devlet biçimleri: Hükümet biçimleri: Başkanlık, yarı başkanlık ve parlamenter sistemler. | okuma, araştırma, gözlem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Tartışma: Devlet biçimlerinin avantaj ve dezavantajları | okuma, araştırma, gözlem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Tartışma: Devlet ve vatandaş ilişkileri | okuma, araştırma, gözlem | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 8 | 16 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,84 | ||
AKTS | 4 AKTS |