AYH109 Korunan Alanların Planlanması ve Yönetimi

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ALADAĞ MESLEK YÜKSEKOKULU
AVCILIK VE YABAN HAYATI PR.
Kod AYH109
Ad Korunan Alanların Planlanması ve Yönetimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. CENGİZ KEŞMER
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Sevil Meziyet YİĞEN (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilere korunan alan yönetimi ve ekoturizm ile ilgili temel bilgi, yaklaşım ve uygulamaları aktarmaktır.

Dersin İçeriği

Doğa korumanın tarihi, doğa korumanın ilkeleri, Türkiye korunan alanlarının sınıflandırılması, Ulusal ve uluslararası sınıflandırmalar, Endemik, Nesli tehlike altındaki ve Ticari türler, Fauna tür listesinin oluşturulması, Dağılım Haritalarının çıkarılması, Korunması ve izlenmesi gereken türlerin (Hedef türler) tespiti ve planlama verilerinin oluşturulması, Tehdit analizi yöntemleri ve tabloları, Gösterge türlerin belirlenmesi, planlanması ve izlenmesi, Hedef türlerin izlenmesi, Kritik öneme sahip ekosistemlerin ve özellikli yerlerin tespiti, Stratejik hedefler ve yönetim plan altlığının oluşturulması, Nadir ve endemik bitkilerin yönetimi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Öğretim elemanı ders notu

Notlar

Öğretim elemanı ders notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Korunan alanların sınıflandırılmasını açıklar
ÖÇ02 Yönetim kavramı ve yönetimin temel işlevlerini analiz eder
ÖÇ03 Türkiye'de korunan alan yönetimi: yasal çerçeve ve örgütlemeyi değerlendirir
ÖÇ04 Türkiye'deki milli park, tabiat parkları, tabiat anıtları ve tabiatı koruma alanları gibi korunan alanları listeler
ÖÇ05 Türkiye'deki yaban hayatı geliştirme sahalarını ve planlamasını analiz eder
ÖÇ06 Türkiye'de korunan alan yönetiminde yaşanan sorunlar ve çözümleri ve uygulama örneklerine özgün çözümler üretir
ÖÇ07 Ekoturizm kavramını açıklar
ÖÇ08 Ülkemizde ve dünyadaki ekoturizm uygulamalarını öğrenir ve ekoturizm planlamasını açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Avcılık ve Yaban Hayatı alanları ile ilgili temel bilgileri ve genel kavramları açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve Uluslararası avcılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaban hayatı uygulamaları için çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yaralanır, yaban hayatı ile ilgili gerekli araç ve gereçleri sıralar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Avcılık ve Yaban Hayatı ile ilgili yasalara uygun davranır ve alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çok yönlü düşünebilir, alanında çalışma sahasındaki işi ile ilgili bilgiler toplar, analiz eder ve elde ettiği bilgileri uygulamaya aktarır. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Güncel olaylar ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izleyerek etkin bir şekilde bilir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaban hayatı ile ilgili bilgi toplar, rapor haline getirir, ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü veya yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kavrar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaban hayvanlarının çeşitliliği, envanteri, hastalıkları, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularını tanımlar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanları bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket ederek yönetir. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgiye sahip olur. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ormancılık ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanır. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerini kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili orta düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile yeterli düzeyde iletişim kurar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası çevre ve ormancılık politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri listeler.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini ifade eder. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Korunan alanlar kavramı Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Korunan alanların sınıflandırılması ve ilgili sınıflar Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Yönetim kavramı ve yönetimin temel işlevleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Korunan alanlar yönetimi : kapsam ve amaçlar Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Korunan alan yönetiminde planlama ve örgütleme Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Korunan alan yönetiminde yürütme ve denetim. Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
7 Türkiye'de korunan alan yönetimi : yasal çerçeve ve örgütleme Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ders notları çalışılmalıdır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Türkiye'deki korunan alanlar örgüt şeması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Türkiye'de korunan alan yönetiminde yaşanan sorunlar Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Benzetim
11 Türkiye'de korunan alan yönetiminde uygulama örnekleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Örnek Olay
12 Türkiye'de Koruma örnekleri ve bu örnekler üzerinde tartışma Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Türkiye'deki Ulusal parklara ilişkin uygulama örnekleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması
14 Türkiye'deki doğal parklarına ilişkin uygulama örnekleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Türkiye''deki Doğayı koruma alanları ve doğa anıtlarına uygulama örnekleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları çalışılmalıdır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları çalışılmalıdır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.03.2025 12:53