Genel Bilgi
Kod | AYH102 |
Ad | Yaban Bitkileri Sistematiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Gökhan ERGAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bitki sistematiği hakkında bilgilendirmek ve Otsu ve odunsu bilgileri genel olarak öğretmek
Dersin İçeriği
Genel bilgiler, Organografya, kök, gövde, sürgünler, kabuk, yaprak özellikleri. Angiospermae (Kapalı Tohumlu) ile Gymnospermae (Açık Tohumlu) arasındaki farklar, Kozalak, tohum, tozlaşma, döllenme. Odunsu taksonların çeşitli organlarının tanıtımı (erkek ve dişi çiçekleri, tozlaşma, meyve tipleri) Nomenklatür (botanikte isimlendirme), Angiospermae ve Gymnospermae taksonlarının tanıtımı, günümüzde yaşayan örnekleri olan sınıf, familya, cins ve taksonların önemli botaniksel özellikleri, ormancılık ve parkçılık yönünden önemleri, doğal yetişme alanları, bazı ekolojik istekleri. Tür, Türaltı Kategorileri, Alttür, Varyete, Türüstü Kategorileri, Cins, Familya, Botanikte İsimlendirme, Kültivar, Klon, İlk örnek (Typus), Türkiyenin Flora Bölgeleri, Endemik ve Relikt Bitkiler, Türkiyenin Başlıca Vejetasyon Tipleri, Familya Tayin Anahtarları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yıldız, B., & Aktoklu, E. (2010). Bitki sistematiği: ilkin karasal bitkilerden bir çeneklilere. Palme Yayıncılık.
Notlar
Ders kapsamında Youtube içerikleri alternatif kaynak olarak kulanılmıştır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tür, türaltı ve türüstü kategorileri tanıtmak |
ÖÇ02 | Türkiyenin flora bölgelerini tanıtmak |
ÖÇ03 | Türkiyenin başlıca vejetasyon tiplerini tanıtmak |
ÖÇ04 | Türkiyedeki bazı otsu bitkileri tanıtmak |
ÖÇ05 | Gymnospermae ve Angiospermaeleri, özelliklerini ve aralarındaki farkları bilmek |
ÖÇ06 | Odunsu bitkilerde isimlendirmeyi bilmek |
ÖÇ07 | Türkiyede doğal yetişen odunsu bitkilerin familya, cins ve türlerin botanik özelliklerini bilmek |
ÖÇ08 | Türkiyede yetişen belirli odunsu bitkileri tanıyabilmek |
ÖÇ09 | Odunsu bitkilerde, yetiştirme ve koruma yöntemlerini bilmek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Avcılık ve Yaban Hayatı alanları ile ilgili temel bilgileri ve genel kavramları açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve Uluslararası avcılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayatı uygulamaları için çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yaralanır, yaban hayatı ile ilgili gerekli araç ve gereçleri kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Avcılık ve Yaban Hayatı ile ilgili yasalara uygun davranır ve alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok yönlü düşünebilir, alanında çalışma sahasındaki işi ile ilgili bilgiler toplar, analiz eder ve elde ettiği bilgileri uygulamaya aktarır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel olaylar ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izleyerek etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayatı ile ilgili bilgi toplar, rapor haline getirir, ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü veya yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kazanmış olma. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayvanlarının çeşitliliği, envanteri, hastalıkları, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olma. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanları bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket ederek yönetir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ormancılık ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanabilme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili orta düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile yeterli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası çevre ve ormancılık politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kazanmış olma. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tür, Türaltı Kategorileri, Alttür, Varyete, Türüstü Kategorileri | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Cins, Familya, Botanikte İsimlendirme, Kültivar | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
3 | Türkiyenin Flora Bölgeleri, Endemik ve Relikt Bitkiler | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Türkiyenin Başlıca Vejetasyon Tipleri | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
5 | Familya Tayin Anahtarları | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Bitki, bitki kısımları, çeşitleri, odunsu bitki ve kısımları | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
7 | Gymnospermea , Angiospermea ve Özellikleri, Kozalak, tohum, tozlaşma, döllenme. Odunsu taksonların çeşitli organlarının tanıtımı | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Türkiyede doğal yetişen odunsu bitkilerin familya, cins ve türlerin botanik özellikleri | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Türkiyede yetişen belirli odunsu bitkilerin tanınması için gerekli olan özellikleri ve tanıma uygulamaları | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
11 | Familya ve Cins Bazında Belirli Odunsu Bitkiler ve Özellikleri 1.Cycadecae, 2. Ginkoceae | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Pinacea familyası genel özellikleri | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
13 | Araucariaceae familyası, Taxodiaaceae familyası | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Poaceae, Aracaceae, Liliaceae, Amaryllıdaceae | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Cuprassaceae familyası,Ranunculaceae, Papaveraceae, Berberidaceae, Rosaceae | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | YAZILI SINAV | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | YAZILI SINAV | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |