Genel Bilgi
Kod | AYHS205 |
Ad | Biyolojik Müze Yöntemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Gökhan ERGAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
biyolojik müze yöntemleri, omurgalı hayvan sınıflarının yakalanması, preperasyonu ve muhafazaları hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriği
biyolojik müze yöntemleri, omurgalı hayvan sınıflarının yakalanması, preperasyonu ve muhafazaları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Aktümsek, A., Genel Zooloji Laboratuvar Kitabı. Nobel Yayınevi
Notlar
Ders kapsamında Youtube içerikleri görsel kaynak olarak kullanılmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler balık, amfibi, kuş, sürüngen ve memeli hayvanların preparasyon tekniklerini öğrenir; |
ÖÇ02 | Müze materyallerinin muhafaza yöntemlerini hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Öğrenciler taksidermi sanatını öğrenir; |
ÖÇ04 | Müzecilik hakkında temel bilgileri kavrar |
ÖÇ05 | Müzecilik için uygun fiziksel, kimyasal ve biyolojik koşulların neler olduğu hakkında fikri olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Avcılık ve Yaban Hayatı alanları ile ilgili temel bilgileri ve genel kavramları açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve Uluslararası avcılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayatı uygulamaları için çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yaralanır, yaban hayatı ile ilgili gerekli araç ve gereçleri kullanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Avcılık ve Yaban Hayatı ile ilgili yasalara uygun davranır ve alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok yönlü düşünebilir, alanında çalışma sahasındaki işi ile ilgili bilgiler toplar, analiz eder ve elde ettiği bilgileri uygulamaya aktarır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel olaylar ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izleyerek etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayatı ile ilgili bilgi toplar, rapor haline getirir, ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü veya yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kazanmış olma. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayvanlarının çeşitliliği, envanteri, hastalıkları, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olma. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanları bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket ederek yönetir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ormancılık ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanabilme. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili orta düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile yeterli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası çevre ve ormancılık politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrayabilme. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kazanmış olma. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, biyolojik müze yöntemleri | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Balıkların yakalanması, preparasyonu ve muhafazası | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
3 | Çift yaşamlıların yakalanması, preparasyonu ve muhafazası | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
4 | Sürüngenlerin yakanması preparasyonları ve muhafazaları | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
5 | Balık, kurbağa ve sürüngenlerin canlı muhafazaları | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
6 | Kuşların preparasyonu | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
7 | Küçük memeli hayvanların preparasyonları | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Büyük memelilerin preparasyonu I | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
10 | Büyük memelilerin preparasyonu II | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
11 | Derilerin tabaklanması | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
12 | İskelet preparasyonu I | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
13 | İskelet preparasyonu II | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
14 | İskelet preparasyonu III | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
15 | İskelet preparasyonu IV | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |