Genel Bilgi
Birim | ALADAĞ MESLEK YÜKSEKOKULU |
AVCILIK VE YABAN HAYATI PR. | |
Kod | AYHS209 |
Ad | Yaban Hayatı Ekonomisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Sevil Meziyet YİĞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere hayatlarının her alanında karşılaşacakları ekonominin ve ekonomi bilminin tam olarak ne olduğunu aktarmak ve Öğrencilere ayrıca diğer bilgiler yardımı ile ekonomi bilminin ne olduğu anlatılarak pekiştirme gerçekleştirilmeye çalışılacaktır.
Dersin İçeriği
Ekonominin tanımı ve temel kavramlar, Üretim faktörleri: toprak, emek, kapital, girişim, Ekonomik hayatı etkileyen koşullar, Tüketici davranışı, Piyasa talep eğrisi ve elastikiyet, Üretim, En uygun faktör bileşimi, Tam rekabet piyasası, doğurduğu sonuçlar, Monopol piyasanın özellikleri, kaynakları, monopol ve tam rekabet piyasalarının karşılaştırılması, Temel makro ekonomik değişkenler; milli gelir, gayri safi milli hasıla, safi milli hasıla, Yaban hayatı ekonomisinin makro ekonomik boyutları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
Notlar
Öğretim elemanı ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ekonomi kavramı denildiğinde, ekonomi ile ilgili öğrendiği teorik bütün bilgileri sentezler, ekonomi hakkında karşısındaki kişinin soruduğu soruları kavrar ve yanıtlar. |
ÖÇ02 | Uluslararası ekonomiyi bilir. |
ÖÇ03 | Dış ülkelerin yatırım potansiyellerini bilir. |
ÖÇ04 | Ünlü iktisatçıları ve bunların teorilerini ve gerçekleştirdikleri ekonomik akımları bilir. |
ÖÇ05 | Ekonominin nasıl bu günlere geldiği hakkında bilgileri hatırlar. |
ÖÇ06 | Kendi müessesesini açmak için gerekli koşulları listeler. |
ÖÇ07 | İktisat hakkında temel bilgileri açıklar. |
ÖÇ08 | Gündelik hayatta karşılaşabileceği ekonomik sorunları değerlendirir. |
ÖÇ09 | Paranın gerçek değerini hesaplar. |
ÖÇ10 | Ekonominin temel kavramlarının neler olduğu, bunların iktisatta olan yerini çok iyi düzeyde bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Avcılık ve Yaban Hayatı alanları ile ilgili temel bilgileri ve genel kavramları açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve Uluslararası avcılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayatı uygulamaları için çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yaralanır, yaban hayatı ile ilgili gerekli araç ve gereçleri sıralar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Avcılık ve Yaban Hayatı ile ilgili yasalara uygun davranır ve alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok yönlü düşünebilir, alanında çalışma sahasındaki işi ile ilgili bilgiler toplar, analiz eder ve elde ettiği bilgileri uygulamaya aktarır. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel olaylar ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izleyerek etkin bir şekilde bilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayatı ile ilgili bilgi toplar, rapor haline getirir, ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü veya yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kavrar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayvanlarının çeşitliliği, envanteri, hastalıkları, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularını tanımlar. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanları bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket ederek yönetir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ormancılık ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanır. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili orta düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile yeterli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası çevre ve ormancılık politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri listeler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini ifade eder. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel Ekonomi Bilgisi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Yaban hayatı ekonomi biilgisi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yaban hayatı ekonomisinde genel kavramlar | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Special concepts in wildlife economics | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Yaban hayatı ekonomisinde iktisat | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İktisat Okulları Hakkında Bilgiler | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Yaban hayatı ekonomisinde makro İktisatın kuralları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notları çalışılmalıdır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yaban hayatı ekonomisinde mikro İktisatın kuralları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Yaban hayatı ekonomisinde eğri çizimleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yaban hayatı ekonomisinde arz ve talep dengeleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yaban hayatı ekonomisinde fiyat ve miktar ilişkileri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Yaban hayatında piyasa türlerine bakış | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Yaban hayatında makro ekonomik durumun değerlendirilmesi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yaban hayatı ekonomisinde makro ekonomik durumun özellikleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları çalışılmalıdır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları çalışılmalıdır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |