Genel Bilgi
Birim | ALADAĞ MESLEK YÜKSEKOKULU |
AVCILIK VE YABAN HAYATI PR. | |
Kod | AYH204 |
Ad | Biyolojik Mücadele |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. Yılmaz UÇAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr.Gör.Dr. Yılmaz UÇAR
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Orman zararlılarına karşı kullanılan biyolojik mücadele çalışmalarını öğretme.
Dersin İçeriği
kosistem bütünlüğü sağlayan ormanlarımızda doğaya zarar vermeyen biyolojik mücadelenin esaslarını bilmek. Biyolojik mücadele kapsamında organizma gruplarını bilmek. Ormanlarımızda zararlı böcekleri ve doğal düşmanlarını öğrenmek.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Oğurlu, İ. (2000). Biyolojik mücadele. Süleyman Demirel Üniversitesi Yayın, 8.
Notlar
Ders kapsamında Youtube içerikleri görsel kaynak olarak kullanılmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Böcek üretimi hakkında teknik konuları ve bunları uygulamayı açıklar. |
ÖÇ02 | Biyolojik mücadelelerin önemi ve özellikleri ile biyolojik mücadelenin esaslarını kullanır. |
ÖÇ03 | Biyolojik mücadelede kullanılan organizma gruplarını açıklar. |
ÖÇ04 | Türkiye ormanlarında biyolojik mücadelede gerçekleştirilen uygulamaları listeler. |
ÖÇ05 | Türkiye ormanlarında zararlı böcekler ve doğal düşmanlarını ve bunları ormanların sürdürülebilirliği açısından faydalı böcek türünü kullanmayı açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Avcılık ve Yaban Hayatı alanları ile ilgili temel bilgileri ve genel kavramları açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve Uluslararası avcılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayatı uygulamaları için çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yaralanır, yaban hayatı ile ilgili gerekli araç ve gereçleri sıralar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Avcılık ve Yaban Hayatı ile ilgili yasalara uygun davranır ve alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok yönlü düşünebilir, alanında çalışma sahasındaki işi ile ilgili bilgiler toplar, analiz eder ve elde ettiği bilgileri uygulamaya aktarır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel olaylar ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izleyerek etkin bir şekilde bilir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayatı ile ilgili bilgi toplar, rapor haline getirir, ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü veya yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kavrar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayvanlarının çeşitliliği, envanteri, hastalıkları, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularını tanımlar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanları bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket ederek yönetir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ormancılık ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili orta düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile yeterli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası çevre ve ormancılık politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri listeler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini ifade eder. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyolojik Mücadelenin Önemi | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Biyolojik Mücadelenin Özellikleri | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Biyolojik Mücadelenin esasları | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Biyolojik mücadelede kullanılan patojenler | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Biyolojik Mücadelede kullanılan omurgasızlar | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Biyolojik Mücadelede kullanılan entomofag omurgalılar | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Böcek Üretim Laboratuvarı | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Çam keseböceğine karşı adacık ve tel kafes yöntemi | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Biyolojik Mücadelede Kuşlar | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kuş Yuvaları, çeşitleri, özellikleri | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Orman karıncaları özellikler ve önemleri | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kitle Üretimi, yapısı, özellikleri | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Rhizophagus grandis Gyll.in kitle üretimi, Calosoma sycophanta L.nın kitle üretimi | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Türkiye Ormanlarında Biyolojik Mücadele Uygulamaları | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |