Genel Bilgi
Birim | ALADAĞ MESLEK YÜKSEKOKULU |
AVCILIK VE YABAN HAYATI PR. | |
Kod | AYHS206 |
Ad | Kuşlar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Sevil Meziyet YİĞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Sevil Meziyet YİĞEN
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Doğal dengenin devamında kuşlar büyük bir rol oynarlar.Bu ders ile öğrenciler kuşlar hakkında bilgi edinmekle beraber yapılacak uygulamalar ile kuş türlerini tanıyabilmeleri,karşılaştıkları tehlikeler ve çözüm önerilerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Kuşların tüy yapılarının incelenmesi, Türkiye'ye özgü kuş türleri, Kuşlarda sesler ve ne anlama geldiği, Kuşların göç yolları, Kuşlarda yuvalama ve besin toplama, Kuşlarda çiftleşme.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu
Notlar
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kuşların genel özelliklerini bilir. |
ÖÇ02 | Türkiye kuş faunasının zenginliğini ve Türkiye'deki önemli kuş göç yollarını bilir. |
ÖÇ03 | Çevrelerindeki kuşları genel olarak tanır. |
ÖÇ04 | Kuşların hayvanlar alemi içindeki yerini diğer omurgalı grupları ile olan akrabalık ilişkilerini bilir. |
ÖÇ05 | Kuşların korunmasının önemini ve Türkiye'deki önemli kuş alanlarını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Avcılık ve Yaban Hayatı alanları ile ilgili temel bilgileri ve genel kavramları açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve Uluslararası avcılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayatı uygulamaları için çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yaralanır, yaban hayatı ile ilgili gerekli araç ve gereçleri sıralar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Avcılık ve Yaban Hayatı ile ilgili yasalara uygun davranır ve alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok yönlü düşünebilir, alanında çalışma sahasındaki işi ile ilgili bilgiler toplar, analiz eder ve elde ettiği bilgileri uygulamaya aktarır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel olaylar ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izleyerek etkin bir şekilde bilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayatı ile ilgili bilgi toplar, rapor haline getirir, ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü veya yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kavrar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayvanlarının çeşitliliği, envanteri, hastalıkları, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularını tanımlar. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanları bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket ederek yönetir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ormancılık ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili orta düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile yeterli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası çevre ve ormancılık politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri listeler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini ifade eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kuşların genel özellikleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kuşlarda gövde yapıları ve işlevleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kuşların tüy yapısı | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Kuşlarda renk değiştirme | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Kuşlarda duyu ve davranışlar | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Kuşlarda sesler ve ses çıkarma | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kuş türleri(su kuşları, yırtıcı kuşlar, örtücü kuşlar) | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notları çalışılmalıdır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kuş göçleri ve halkalama çalışmaları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kuş göçlerinin izlenme teknikleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kuşlarda besin ve beslenme | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Kuşlarda kur yapma ve yuvalanma | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Kuşlarda yumurtalar ve gençlik dönemi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Türkiye'nin kuşları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
15 | Türkiye'nin kuşlar açısından önemi ve tehdit altındaki türlerimiz | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları çalışılmalıdır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları çalışılmalıdır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |