AYHS210 Yabani Sucul Canlıların Biyolojisi ve Sistematiği

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ALADAĞ MESLEK YÜKSEKOKULU
AVCILIK VE YABAN HAYATI PR.
Kod AYHS210
Ad Yabani Sucul Canlıların Biyolojisi ve Sistematiği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. Yılmaz UÇAR
Dersin Öğretim Elemanı Öğr.Gör.Dr. Yılmaz UÇAR (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tabii yaban hayatını tanımak ve kavramak Türkiye'de yaşayan önemli kuş ve memeli türlerinin sistematikleri ve biyolojileriyle birlikte haklarında bilgi sahibi olmak.

Dersin İçeriği

Sucul Kuşlar, kuşların sınıflandırılması, Memeliler özellikleri, memelilerin sınıflandırılması, yabani sucul hayvanların biyolojileri ve sınıflandırılması

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Bat, L. (2011). Balık Sistematiği. Nobel Yayın Dağıtım.

Notlar

Ders kapsamında Youtube içerikleri görsel kaynak olarak kullanılmaktadır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Takım, familya, gurup ve benzeri bazda sınıflandırmayı listeler.
ÖÇ02 Sucul hayvanların biyolojisini açıklar.
ÖÇ03 Yaban hayatı yönetimi kökeni ve amacını açıklar.
ÖÇ04 Kuşların özellikleri hakkında bilgi sahibi olur ve analiz eder.
ÖÇ05 Kuşların sınıflandırılmasını açıklar.
ÖÇ06 Memelilerin özellikleri hakkında bilgi sahibi olur ve analiz eder.
ÖÇ07 Memelilerin sınıflandırılmasını analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Avcılık ve Yaban Hayatı alanları ile ilgili temel bilgileri ve genel kavramları açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve Uluslararası avcılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaban hayatı uygulamaları için çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yaralanır, yaban hayatı ile ilgili gerekli araç ve gereçleri sıralar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Avcılık ve Yaban Hayatı ile ilgili yasalara uygun davranır ve alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çok yönlü düşünebilir, alanında çalışma sahasındaki işi ile ilgili bilgiler toplar, analiz eder ve elde ettiği bilgileri uygulamaya aktarır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Güncel olaylar ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izleyerek etkin bir şekilde bilir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaban hayatı ile ilgili bilgi toplar, rapor haline getirir, ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü veya yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kavrar. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaban hayvanlarının çeşitliliği, envanteri, hastalıkları, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularını tanımlar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanları bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket ederek yönetir. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgiye sahip olur.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ormancılık ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanır. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerini kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili orta düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile yeterli düzeyde iletişim kurar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası çevre ve ormancılık politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri listeler.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini ifade eder. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş ve tanımlamalar Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Specie, cinsiyet, aile, gruop, sınıf, filum Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Ülkemizde memeliler ve genel özellikleri Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Sucul ve karasal yaban hayvanlarının ayrımı Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Sucul yabani kuş türlerinin tanıtımı Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Sucul yabani kuş türlerinin sınıflandırılması Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Sucul yabani kuş türlerinin biyolojileri Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sucul yabani hayvanların tanıtımı ve sınıflandırılmaları Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Memelilerin tanıtımı ve sınıflandırılmaları Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Sucul yabani hayvanların ve memelilerin tanıtımı ve sınıflandırılmaları Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Yabani sucul hayvanların biyolojisi I Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Yabani sucul hayvanların biyolojisi II Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Yabani sucul hayvanların biyolojisi III Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Yabani sucul hayvanların biyolojisi IV Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.03.2025 12:09