Genel Bilgi
Birim | ALADAĞ MESLEK YÜKSEKOKULU |
AVCILIK VE YABAN HAYATI PR. | |
Kod | AYHS214 |
Ad | Harita Bilgisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Aysen KALENDER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste; haritalar hakkında genel bilgi edinen öğrencilere,topoğrafik ve jeolojik haritaları okuyup, yorumlayarak, tabaka eğim ve doğrultularını harita üzerinde belirlemeleri ve harita çizimine bağlı olarak enine kesit çıkarma bilgi ve becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Harita ve harita çeşitleri, topoğrafik haritalar, jeolojik haritalar, tabaka düzlemi doğrultusu, egimi ve egim yönünün belirlenmesi, Topoğrafik haritalardan kesit çıkarılması, mostralar, faylar, kıvrımlar, v kuralı ve V kuralına göre tabakaların jeolojik haritada gösterilmesi, pusula kullanımı.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu ve Kitaplar
Notlar
Ders kapsamında Youtube içerikleri görsel kaynak olarak kullanılmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Harita ve Harita çeşitlerini tanımlar. |
ÖÇ02 | Haritalardaki ölçek sistemini açıklar. |
ÖÇ03 | Topoğrafik ve jeolojik haritaların jeoloji ve madencilikteki kullanımını tanımlar. |
ÖÇ04 | Topoğrafik haritalardan enin eksit çıkarmayı öğrenir ve milimetrek kağıtda çizim yapmayı gösterir. |
ÖÇ05 | Mostra ve tabaklar hakkında genel bilgileri açıklar. |
ÖÇ06 | Tabaka düzleminin doğrultusu, eğim yönü ve egim miktarını belirlenmesini tanımlar. |
ÖÇ07 | Uyumsuzluklar, faylar ve kıvrımlar hakkında genel bilgileri açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Avcılık ve Yaban Hayatı alanları ile ilgili temel bilgileri ve genel kavramları açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve Uluslararası avcılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayatı uygulamaları için çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yaralanır, yaban hayatı ile ilgili gerekli araç ve gereçleri sıralar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Avcılık ve Yaban Hayatı ile ilgili yasalara uygun davranır ve alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok yönlü düşünebilir, alanında çalışma sahasındaki işi ile ilgili bilgiler toplar, analiz eder ve elde ettiği bilgileri uygulamaya aktarır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel olaylar ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izleyerek etkin bir şekilde bilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayatı ile ilgili bilgi toplar, rapor haline getirir, ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü veya yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kavrar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayvanlarının çeşitliliği, envanteri, hastalıkları, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularını tanımlar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanları bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket ederek yönetir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ormancılık ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili orta düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile yeterli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası çevre ve ormancılık politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri listeler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini ifade eder. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Harita bilgisine giriş | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Harita çeşitleri, topografik haritalar | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Haritalarda pafta ve koordinat sistemi | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Topoğrafik haritaların jeolojide kullanım alanları | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
5 | Topoğrafik haritalardan kesit çıkarılması | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Tabaka ve düzlem, tabaka düzlemi doğrultusu, eğim yönü, ve eğim miktarı belirlenmesi yöntemleri | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
7 | Jeolojik haritalar | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
8 | Ara Sınav | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mostra ve V-Kuralı | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Uyumsuzluklar | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Kıvrımlar | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
12 | Faylar | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap |
13 | Düzlemsel yapıların ölçümü | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Pusula Kullanımı | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Genel Tekrar | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |