Genel Bilgi
Kod | SOSZ304 |
Ad | Sosyal Bilgilerde Sözlü ve Yazılı Edebiyat |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ANDAÇ ÇUHADAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersi alan öğretmen adayı, edebi ürünleri tanır ve bu ürünlerden yararlanarak bilgileri kalıcı hale getirmenin yollarını kavrar.
Dersin İçeriği
Sözlü ve yazılı edebiyatın anlamı, edebi eserlerin türleri, edebi eserlerin sosyal bilgiler öğretiminde kullanılması.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Sosyal Bilgilerde Sözlü ve Yazılı Edebiyat İncelemeleri, Editör Halil Tokcan
Notlar
Yerli ve yabancı edebi eserler, efsaneler, masallar, anı kitapları, gezi kitapları vb.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersi alan öğrenci yazılı ve sözlü edebiyatı tanır. |
ÖÇ02 | Bu dersi alan öğrenci edebi türleri tanır |
ÖÇ03 | Bu dersi alan öğrenci sosyal bilgiler dersi amaçları doğrultusunda edebi eserleri nasıl kullanacağını kavrar |
ÖÇ04 | Bilginin kalıcılığını sağlamak için kullanacağı edebi eserleri sınıf seviyelerine göre listeler. |
ÖÇ05 | Öğrencilerin bireysel farklılıklarına uygun edebi eser seçer |
ÖÇ06 | Öğrencilerin demokratik yurttaşlar olarak yetişmelerine olanak sağlayacak edebi eserleri seçer. |
ÖÇ07 | Dersin içeriğini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
ÖÇ08 | Seçilen edebi ürünü yaratıcı ve eleştirel bir şekilde canlandırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitimin bilimsel temellerini tanır | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye değer verir | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | Öğrencinin var olan bilgileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sosyal Bilgiler dersinin amaçları ve içeriği hakkında bilgi | Önerilen okumalar yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sosyal Bilgiler dersinde kazandırılması hedeflenen kavramlar ve edebiyat | Önerilen okumalar yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sosyal Bilgiler dersinde kazandırılması hedeflenen beceriler ve edebiyat | Önerilen okumalar yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sosyal Bilgiler dersinde kazandırılması hedeflenen değerler ve edebiyat | Önerilen okumalar yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İyi bir Sosyal Bilgiler öğretmeninin özellikleri | Önerilen okumalar yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Edebiyat hakkında bilgilendirme | Önerilen okumalar yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sözlü edebiyat ve sözlü edebiyat ürünleri | Önerilen okumalar yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Rol Oynama |
10 | Yazılı edebiyat ve yazılı edebiyat ürünleri | Önerilen okumalar yapılmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Rol Oynama |
11 | Sosyal Bilgiler dersinde edebi ürünlerin kullanılmasına örnekler verilmesi 1 | Grup çalışması, gösteri, rol oynama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması |
12 | Sosyal Bilgiler dersinde edebi ürünlerin kullanılmasına örnekler verilmesi 2 | Grup çalışması, gösteri, rol oynama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması |
13 | Sosyal Bilgiler dersinde edebi ürünlerin kullanılmasına örnekler verilmesi 3 | Grup çalışması, gösteri, rol oynama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması |
14 | Sosyal Bilgiler dersinde edebi ürünlerin kullanılmasına örnekler verilmesi 4 | Grup çalışması, gösteri, rol oynama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması |
15 | Sosyal Bilgiler dersinde edebi ürünlerin kullanılmasına örnekler verilmesi 5 | Grup çalışması, gösteri, rol oynama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |