Genel Bilgi
Kod | IEM1T701 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN ALTAN ÇABUK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SEDA ŞENGÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET ÖZMEN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. KENAN LOPCU (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. EBRU ÖZGÜR GÜLER (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. GÜLSEN KIRAL (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HÜSEYİN GÜLER (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ERSİN KIRAL (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi SEMİN PAKSOY (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. HALİL İBRAHİM KESKİN (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ÇİLER SİGEZE GÜNEY (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Sibel ÖRK ÖZEL (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi FELA ÖZBEY (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Çalıştığı alan ile ilgili bilgiye erişme, çalışma kurma, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
MAster tezine yönelik literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Domar N. Gujarati (Çevirenler Ümit Şenesen ve Gülay Günlük Şenesen), Temel Ekonometri, Literatür Yayıncılık, 1. Baskı, İstanbul, 1999
Notlar
Ekonometriye Giriş: Modern Yaklaşım Çeviren Ebru Çağlayan Akay Nobel Yayıncılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgiye ulaşma ve etik değerler doğrultusunda değerlendirme becerisi kazanır |
ÖÇ02 | Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder |
ÖÇ03 | Alanı ile ilgili uygulamalarda yeni yaklaşımlar getirme, problem çözme becerisi kazanır |
ÖÇ04 | Çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır |
ÖÇ05 | Bireysel veya bir ekibin üyesi olarak çalışma planlar veri toplar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanında güncel kavramları açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanında sahip olduğu bilgiler arasındaki ilişkileri açıklar | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında sahip olduğu bilgilerin İktisat, İşletme ve diğer sosyal bilimlere nasıl uygulanacağını açıklar | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapar | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Modeli tahmin etmek için en uygun yöntemden elde ettiği sonuçları yorumlar | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezler | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir örgüt/kurum için vizyon, amaç ve hedef belirlemek amacıyla alanında öğrendiği bilgileri kullanır | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı problemleri çözmek üzere yeni yaklaşım ve yöntemler arar | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analiz sonuçlarını uygun bir şekilde sunar | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bir şekilde veri toplar/analiz eder | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bulgularını Türkçe veya yabancı bir dilde yüksek lisans tezine ya da mesleki bir rapora dönüştürür | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması yöntemlerini kullanarak kurumların ihtiyaç duyduğu çözüm önerilerini getirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir problemi çözmek üzere Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bilgileri kullanarak bireysel çalışma yapar | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket program kullanır veya yeni bir bilgisayar kodu yazar | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel konuları takip ederek iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Master tez konusuna yönelik çalışmalar | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
2 | master tez konusuna yönelik çalışmalar-1 | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
3 | master tez konusuna yönelik çalışmaların yapılması | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
4 | master tez konusuna yönelik çalışmaların yapılması-1 | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
5 | master tez konusuna yönelik çalışmaların yapılması-2 | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
6 | Master tezine yönelik çalışmaların yapılması | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
7 | Master tezine yönelik çalışmaların yapılmasına devam edilmesi | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
9 | Master tezine yönelik çalışmaların incelenmesi | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
10 | Yüksek Lisans tezine yönelik çalışmaların incelenmesi-1 | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
11 | Yüksek Lisans tezine yönelik çalışmaların incelenmesi-2 | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
12 | Yaptığı çalışmalar ile ilgili dönem raporu hazırlama | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
13 | Yaptığı çalışmalar ile ilgili dönem raporu hazırlama-2. hafta | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
14 | Yaptığı çalışmalar ile ilgili dönem raporu inceleme | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
15 | Yaptığı çalışmalar ile ilgili dönem raporu inceleme-2 | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 40 | 560 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 24 | 24 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 604 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,16 | ||
AKTS | 24 AKTS |