ME1800 Tez Çalışması (Z)

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME1800
Ad Tez Çalışması (Z)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. PERİHAN ARTUT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. KAMURAN TARIM (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Matematik eğitimi alanında ilgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılması.

Dersin İçeriği

Dersin içeriği doktora öğrencisinin çalışma alanına ve yürüttüğü çalışmada kullandığı yönteme göre değişmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Mevcut değil

Kaynaklar

Quotes, L. APA 7 Citations. Özmen, H., & Karamustafaoğlu, O. (2019). Eğitimde araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. Kaiser, G. (2020). Mathematical modelling and applications in education. Encyclopedia of mathematics education, 553-561. Trouche, L., Gueudet, G., & Pepin, B. (Eds.). (2019). The'resource'approach to Mathematics Education. Springer Nature. Cobb, P., Gravemeijer, K., Yackel, E., McClain, K., & Whitenack, J. (2021). Mathematizing and symbolizing: The emergence of chains of signification in one first-grade classroom. In Situated cognition (pp. 151-233). Routledge. Cobb, P., Yackel, E., & McClain, K. (Eds.). (2012). Symbolizing and communicating in mathematics classrooms: Perspectives on discourse, tools, and instructional design. Routledge. Baykul, Y. (1997). lkögretimde matematik ögretimi. Ankara: Elit Yayıncılık. Çalıkoglu Bali, G. (2002). Matematik ögretiminde dil ögretimi. Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 23, 57-61. Dickson, L., Brown, B. ve Gibson, O. (1993). Children learning mathematics: A teacher s guide to recent research. London: Cassell.

Notlar

Horzum, T., Çelik, F., Gök, E., Kumlu, G. D. Y., Şahin, D., Yanış, H., ... & Hacıoğlu, Y. (2016). Sosyal Bilimler Alanlarında Hazırlanan Tezler için Raporlaştırma Önerileri: Bir Tez Nasıl Yazılmalıdır?. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. Miles, M. B., Huberman, A. M., & Saldaña, J. (2018). Qualitative data analysis: A methods sourcebook. Sage publications. Creswell, J. W., & Poth, C. N. (2016). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Sage publications. Kincheloe, J. (2012). Teachers as researchers (classic edition): Qualitative inquiry as a path to empowerment. Routledge. Özmen, H., & Karamustafaoğlu, O. (2019). Eğitimde araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Matematik eğitimi alanında ilgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirleyebilir.
ÖÇ02 Konusu ile ilgili kitap, makale ve materyalleri inceleyebilir.
ÖÇ03 Bilimsel araştırma yöntemlerinin gereklerini analiz eder.
ÖÇ04 Tezini bilimsel araştırma raporu şeklinde yazabilir.
ÖÇ05 Alanıyla ilgili derinlemesine bilgi edinme ve bu bilgiyi eleştirel bir şekilde analiz eder
ÖÇ06 Alanındaki akademik sorunlara yönelik özgün ve yenilikçi çözümler geliştirir.
ÖÇ07 Veri toplama, analiz ve yorumlama süreçlerini yönetir.
ÖÇ08 Araştırma sürecini bağımsız ve sistematik bir şekilde yürütür.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Literatür değerlendirmesi-1 ilgili kaynakların edinilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Literatür değerlendirmesi-2 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
3 Literatür değerlendirmesi-3 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Literatür değerlendirmesi-4 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Tez konusunda ileri düzey bilgiler-1 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Tez konusunda ileri düzey bilgiler-2 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Tez konusunda ileri düzey bilgiler-3 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
8 ara sınav ilgili kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Tez konusunda son literatür bilgileri-1 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Tez konusunda son literatür bilgileri-2 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Tez konusunda son literatür bilgileri-3 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Tez konusunda son literatür bilgileri-4 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Tez çalışmaları hakkında tartışma-1 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Tez çalışmaları hakkında tartışma-2 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Tez çalışmaları hakkında tartışma-3 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Final Sınavı ilgili kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Final sınavı ilgili kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 36 504
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 5 10 50
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 600
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,00
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 12:20