ME804 Matematik Eğitiminde Muhakeme ve Problem Çözme

8 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME804
Ad Matematik Eğitiminde Muhakeme ve Problem Çözme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. PERİHAN ARTUT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, problem çözmenin doğası, aşamalarını, türlerini anlamak, problem çözme stratejilerini irdelemek ve problem kurmaktır.

Dersin İçeriği

Problem çözmenin doğasını, aşamalarını ve türlerini kavramak. Problem çözme stratejilerini incelemek. Problem çözmenin ve akıl yürütmenin doğasını kavrayın; problem türleri; problem çözme aşamaları; problem çözme stratejileri; rutin olmayan problemler yazmak;

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Altun, M. (2010). Matematik Öğretimi. 7. baskı. Alfa aktüel: Bursa. 2-) Posamentier, A. S. and Krulik, S.(2009). problem solving in mathematics. Corwin. 3-) Posamentier, A. S. and Krulik, S.(2008). Problem solving strategies for efficent and elegant solutions. Corwin

Notlar

https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Problemin tanımını açıklama.
ÖÇ02 Problem türlerini açıklama.
ÖÇ03 Problem çözme sürecini açıklar.
ÖÇ04 Problem çözme sürecini analiz etme
ÖÇ05 Problem çözme stratejilerini açıklama.
ÖÇ06 Problem çözme stratejilerini inceleme
ÖÇ07 Problem kurma sürecini açıkama
ÖÇ08 Problem kurma sürecini inceleme.
ÖÇ09 Okul matematiğinde problem çözmenin yerini açıklama
ÖÇ10 Okul matematiğinde problem çözmenin önemini inceleme.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Problem nedir Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Problem türleri Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Problem türleri ile ilgili örnekler Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Problem çözme süreci Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Problem çözme sürecinin yapısı Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Problem çözme sstratejileri Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Problem çözme stratejileriyle ilgili uygulamalar Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara sınav ödev için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Rutin problemleri çözmede yaşanan güçlükler Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Rutin olmayan problemleri çözmede yaşanan güçlükler Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Problem kurma Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Problem kurma ile ilgili uygulamalar Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Okul matematiğinde problem çözmenin yeri Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Okul matematiğinde problem çözmenin önemi Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 genel değerlendirme Önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 final sınavı sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 final sınavı sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 11 11
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 201
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,04
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.12.2024 10:14