ME803 Matematik Eğitiminde Güncel Araştırmalar

8 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME803
Ad Matematik Eğitiminde Güncel Araştırmalar
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. PERİHAN ARTUT


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, matematik öğretimini etkileyen genel veya özel kuramları ve bunların matematik öğretimindeki uygulamalarını öğretmek, bu kuramlarla yapılan öğretimi değerlendirme becerisini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Matematik öğretimini etkileyen genel veya özel kuramları ve bunların matematik öğretimindeki uygulamalarını öğretmek, bu kuramlarla yapılan öğretimi değerlendirme becerisini kazandırmak. Matematik dersi uygulamalarını etkileyen yapılandırmacı yaklaşım ve gerçekçi matematik eğitimi kuramlarını tanımak; Probleme dayalı öğretim ve bağlam içinde öğrenmenin kurgusunu ve uygulamasını yapmak; Matematik bilgisinin oluşum sürecini tanımak ve onu izleyebilmek; Öğrencinin matematik dersi başarısını izlemek ve ölçebilmek.

Dersin Ön Koşulu

None

Kaynaklar

Matematik öğretimi, Murat Altun 2. İlköğretim ikinci kademede matematik öğretimi, Murat Altun 3. Oluşturmacılık (Teori, Kuram ve Uygulamada), Soner Durmuş 4. Abstraction in context: Epistemic actions, Rina Hershkowitz, Baruch Schwarz, Tommy Dreyfus, Journal for research in mathematics education, 32(2), 195-222 5. Local instruction theories as means of support for teachers in reform mathematics education, Koeno Gravemeijer, Mathematical thinking and learning, 6:2,102-128

Notlar

https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Matematik öğretmeni yetiştirmenin temellerini açıklar.
ÖÇ02 Matematik öğretiminde öğretim stratejilerini açıklar.
ÖÇ03 Matematikte bilimsel bilginin elde edilmesini açıklar.
ÖÇ04 Alternatif kavramlar ve kavram değişimlerini açıklar.
ÖÇ05 Matematik eğitimi programlarının amacını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 2-Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 1-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 2-Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 3-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1-Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 2-Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 3-Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 4-Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 1-Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 2-Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 3-Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 4-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 2-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 4-Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 1-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 3-Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Matematik öğretmeni yetiştirme 1 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Matematik öğretmeni yetiştirme 2 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Matematik öğretiminde öğretim stratejileri 1 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Matematik öğretiminde öğretim stratejileri 2 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Matematikte bilimsel bilginin elde edilmesi 1 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Matematikte bilimsel bilginin elde edilmesi 2 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Alternatif kavramlar ve kavram değişimleri 1 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 vize sınavı sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Alternatif kavramlar ve kavram değişimleri 2 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Matematik eğitimi programlarının amacı 1 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Matematik eğitimi programlarının amacı 2 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Matematik eğitiminde teknoloji kullanımı 1 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Matematik eğitiminde teknoloji kullanımı 2 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Okul dışı matematik eğitimi 1 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Okul dışı matematik eğitimi 2 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 final sınavı sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 final sınavı sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 29 29
Toplam İş Yükü (Saat) 209
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,36
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 04:28