SRS462 Yüzeysel Tasarım 4

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRS462
Ad Yüzeysel Tasarım 4
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. FİLİZ YILDIZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste öğrenciye: yaratıcı güçlerini geliştirme, temel çizimler yapma görsel sanat ögeleri ve kompozisyon ilkeleri hakkında bilgi verilerek iki boyutlu ve üç boyutlu yüzeylere uygulanabilecek özgün yüzey değerlendirmeleri oluşturabilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Görsel sanat ögeleri ve kompozisyon ilkeleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olur. Öğrenci yüzey, biçim ilişkilerini kurgulayabilecek ve sorgulayabilecektir. Ritim ilkesini çalıştırarak oluşturduğu tasarı seramik yüzeylerde değerlendirebilecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Abdullah Demir, Temel Plastik Sanatlar Eğitimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 1993

Notlar

Prof. Dr. Kerim Çınar, Mimar Semra Çınar, Temel Tasarım, KTO Karatay Üniversitesi Yayınları, 2019. Prof. Sıdıka Sibel Sevim, “Seramik Dekorlar ve Uygulama Teknikleri” Yorum Sanat Yayınları, İstanbul, 2007


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yüzey değerlendirme sorunlarına estetik çözümler üretir.
ÖÇ02 Kullandığı özgün fikir ve çözümleri savunabilir.
ÖÇ03 Öğrenci günümüz sanatı ve tasarım alanlarına dair genel bir vizyon geliştirir
ÖÇ04 Yüzey- biçim ilişkilerini tanımlar.
ÖÇ05 Belirlenen proje üzerinde sıcak-soğuk renk kontrastını uygular.
ÖÇ06 Projeyi ölçekli olarak ortaya çıkarır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin amacı ve ders sonunda ulaşılmak istenen hedefler üzerinde söyleşi. Sanat nesnesini oluşturan öge ve ilkelerin tanımı. Konuyla ilgili araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Proje konusuna uygun ögeler üzerinde bilgilendirme. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
3 Yüzey biçim ilişkileri:Form ve fon tanımı, form fon ilişkileri. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
4 Proje konusunun belirlenmesi. Ritim ilkesi çalıştırılarak yapılmış çalışmaların incelenmesi. Yüzey değerlendirmesi. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
5 Proje konusunun belirlenmesi. Ritim ilkesi. Yüzey değerlendirmesi. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
6 Projenin ölçekli renklendirilmiş önerilerinin kontrolü. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
7 Öğrenci projelerinin görsel sanat ilkelerine göre kritikleri ve gerekli değişikliklerin yapılması. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınavlar Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Yazılı Sınav
9 Projenin şekillendirmesi ve dikkat edilecek hususlar. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
10 Tasarım ilkelerinden Ritim ilkesini çalıştırılarak yapılan yüzey değerlendirmesinin seramik çamurla şekillendirilmesi. Projeye uygun dekor tekniği üzerinde bilgilendirme. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
11 Seçilen yüzey değerlendirmesinin uygulaması. Seçilen dekor tekniğinin anlatılması. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
12 Bisküvi pişirimi öncesi hazırlıklar ve dikkat edilecek noktalar. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
13 Bisküvi pişirimi sonrası dekorlama tekniği üzerinde bilgiler verilmesi. Seçilen yüzey değerlendirmesinin uygulaması. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
14 Sırlama aşamasında dekor yöntemleri hakkında bilgiler verilmesi. Seçilen yüzey değerlendirmesinin uygulaması. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
15 Tasarım ilkelerinden Ritim ilkesini çalıştırılarak yapılan projenin kurgusu. Sergiye hazırlamada dikkat edilecek noktalar. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 81
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,24
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 12:04