Genel Bilgi
Kod | EFMZ101 |
Ad | Eğitime Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, eğitim-öğretim ve öğrenme ile ilgili temel kavramların kazandırılmasını sağlamak, bir eğitim kurumu olarak okulun işlevlerini, eğitimin toplumsal, felsefi, psikolojik ve ekonomik temellerini, diğer bilimlerle ilişkisini açıklamaktır. Bu derste ayrıca Türk Milli Eğitiminin genel yapısı, amacı, ilkeleri, ilgili yasaları ile öğretmenlik mesleğinin özelliklerinin açıklanarak öğrencilere kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği, eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramları kapsamaktadır. Eğitimin amaçları ve işlevleri ele alınarak, eğitimin diğer alanlar ve bilimlerle olan ilişkisi üzerinde durulacaktır. Eğitim sürecinin hukuki, sosyal, kültürel, tarihi, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri incelenecektir. Eğitim bilimlerinde kullanılan yöntemler, okul ve sınıfın bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak rolü, öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler de dersin konuları arasındadır. Ayrıca, yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler hakkında bilgi verilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Eğitim Bilimine Giriş Ders Notu
Notlar
Erden, M. (1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Alkım Yayıncılık, Kılbaş, Ş. (2003). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Adana: Nobel Yayın Dağıtım, Küçükahmet, L. (Editör) (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Nobel Yayıncılık, Oktay, A. (Editör) (2007) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık, Sönmez, V. (Editör) (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık, Şişman, M. (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık, Türkoğlu, A. (Editör, 2002). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Mikro Yayınevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler Eğitim-Öğretim ve Öğrenme kavramlarını açıklayabilir |
ÖÇ02 | Öğrenciler eğitimin alt türlerini ve bu türler arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklayabilir |
ÖÇ03 | Öğrenciler Eğitim Kurumlarının açık ve gizli işlevlerini açıklayabilir |
ÖÇ04 | Öğrenciler Eğitimin toplumsal, felsefi, psikolojik, sosyolojik, ekonomik ve hukuksal temellerini açıklayabilir |
ÖÇ05 | Eğitimin diğer bilimlerle ilişkisini kurabilir. |
ÖÇ06 | Eğitim felsefesi akımlarını sınıflama, bu akımların genel felsefelerle ilişkisini belirtir |
ÖÇ07 | Türk Milli Eğitiminin temel ilkelerini sıralayarak her birini açıklar. |
ÖÇ08 | Milli Eğitimle ilgili temel yasaları tanımlar |
ÖÇ09 | Öğretmenlik mesleğinin ve iyi bir öğretmenin niteliklerini açıklar |
ÖÇ10 | Türk Milli Eğimiyle ilgili tarihi olguları listeleme ve her birini kısaca açıklar |
ÖÇ11 | Eğitimde kullanılan bilimsel araştırma yöntemlerini sınıflayarak açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eğitim-Öğretim ve Öğrenme Kavramları, Eğitim Türleri | Eğitim, öğretim, öğrenme kavramlarının farklı tanımlarını bulma ve yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Eğitim Kurumlarının İşlevleri, Eğitimin Temelleri | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Eğitimin Toplumsal ve Ekonomik Temelleri | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Eğitimin Psikolojik Temelleri | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
5 | Felsefe ve Eğitim | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Eğitim Felsefesi Akımları | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Eğitim ve Hukuk | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Eğitim ve Ekonomi | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Eğitimin Siyasal Temelleri | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | Türk Eğitimin Tarihsel Gelişimi | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Türk Eğitim Tarihi | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Eğitimde Bilimsel Araştırmalar | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Türk Eğitim Sistemi | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Türk Eğitim Sisteminin Sorunları ve Çözüm Önerileri | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |