EFMZ101 Eğitime Giriş

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ101
Ad Eğitime Giriş
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı, eğitim-öğretim ve öğrenme ile ilgili temel kavramların kazandırılmasını sağlamak, bir eğitim kurumu olarak okulun işlevlerini, eğitimin toplumsal, felsefi, psikolojik ve ekonomik temellerini, diğer bilimlerle ilişkisini açıklamaktır. Bu derste ayrıca Türk Milli Eğitiminin genel yapısı, amacı, ilkeleri, ilgili yasaları ile öğretmenlik mesleğinin özelliklerinin açıklanarak öğrencilere kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği, eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramları kapsamaktadır. Eğitimin amaçları ve işlevleri ele alınarak, eğitimin diğer alanlar ve bilimlerle olan ilişkisi üzerinde durulacaktır. Eğitim sürecinin hukuki, sosyal, kültürel, tarihi, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri incelenecektir. Eğitim bilimlerinde kullanılan yöntemler, okul ve sınıfın bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak rolü, öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler de dersin konuları arasındadır. Ayrıca, yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler hakkında bilgi verilecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Eğitim Bilimine Giriş Ders Notu

Notlar

Erden, M. (1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Alkım Yayıncılık, Kılbaş, Ş. (2003). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Adana: Nobel Yayın Dağıtım, Küçükahmet, L. (Editör) (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Nobel Yayıncılık, Oktay, A. (Editör) (2007) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık, Sönmez, V. (Editör) (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık, Şişman, M. (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık, Türkoğlu, A. (Editör, 2002). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Mikro Yayınevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler Eğitim-Öğretim ve Öğrenme kavramlarını açıklayabilir
ÖÇ02 Öğrenciler eğitimin alt türlerini ve bu türler arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklayabilir
ÖÇ03 Öğrenciler Eğitim Kurumlarının açık ve gizli işlevlerini açıklayabilir
ÖÇ04 Öğrenciler Eğitimin toplumsal, felsefi, psikolojik, sosyolojik, ekonomik ve hukuksal temellerini açıklayabilir
ÖÇ05 Eğitimin diğer bilimlerle ilişkisini kurabilir.
ÖÇ06 Eğitim felsefesi akımlarını sınıflama, bu akımların genel felsefelerle ilişkisini belirtir
ÖÇ07 Türk Milli Eğitiminin temel ilkelerini sıralayarak her birini açıklar.
ÖÇ08 Milli Eğitimle ilgili temel yasaları tanımlar
ÖÇ09 Öğretmenlik mesleğinin ve iyi bir öğretmenin niteliklerini açıklar
ÖÇ10 Türk Milli Eğimiyle ilgili tarihi olguları listeleme ve her birini kısaca açıklar
ÖÇ11 Eğitimde kullanılan bilimsel araştırma yöntemlerini sınıflayarak açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eğitim-Öğretim ve Öğrenme Kavramları, Eğitim Türleri Eğitim, öğretim, öğrenme kavramlarının farklı tanımlarını bulma ve yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Eğitim Kurumlarının İşlevleri, Eğitimin Temelleri Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Eğitimin Toplumsal ve Ekonomik Temelleri Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Eğitimin Psikolojik Temelleri Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Felsefe ve Eğitim Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Eğitim Felsefesi Akımları Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Eğitim ve Hukuk Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Eğitim ve Ekonomi Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Eğitimin Siyasal Temelleri Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Türk Eğitimin Tarihsel Gelişimi Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Türk Eğitim Tarihi Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Eğitimde Bilimsel Araştırmalar Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Türk Eğitim Sistemi Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Türk Eğitim Sisteminin Sorunları ve Çözüm Önerileri Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2024 07:24