IG315 Industrial Microbiology

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IG315
Ad Industrial Microbiology
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HÜSEYİN ERTEN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HÜSEYİN ERTEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere endüstriyel mikrobiyolojinin prensipleri, endüstriyel mikrobiyolojide önemli olan mikroorganizmalar ve mikroorganizmaların endüstride kullanımları hakkında bilgi vermek.

Dersin İçeriği

Giriş, maya fizyolojisi ve biyoteknolojisi, endüstriyel fermantasyonlarda laktik asit bakterileri, asetik asit bakterileri ve diğer bakterilerin fizyolojisi ve biyoteknolojisi, starter kültürler.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Aran, N., (Ed.), 2010, Gıda Biyoteknolojisi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Maurer, PCR methods in foods. Springer Science Business Media. Tamang, J. P., & Kailasapathy, K. (Eds.). (2010). Fermented foods and beverages of the world. CRC press.

Notlar

ders notları ve slaytlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Endüstriyel mikrobiyoloji, biyoteknoloji, biyodönüşüm ve fermantasyon sistemlerini hatırlar
ÖÇ02 Gıda endüstrisinde kullanılan mikroorganizmalar (Maya, bakteri ve küf) ve mikroorganizmaların ürettiği birincil ve ikincil ürünleri listeler
ÖÇ03 Hedeflenen fermantasyon ürünü için gerekli mikroorganizma veya starter kültürİ kullanabilir
ÖÇ04 konu ile ilgili deneysel analizleri uygular
ÖÇ05 Ekip ve Takım çalışmasına uyum sağlar
ÖÇ06 Mesleki etiğe saygı duyma ve yaşam boyu öğrenmenin genel anlayışını edinir
ÖÇ07 Deneylerden çıkan sonuçları değerlendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Gıda Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi (Gıda Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Gıda Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Gıda Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, Gıda Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Gıda Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Gıda Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Biyoteknolojinin tanımı, endüstriyel mikrobiyoloji, fermantasyon ve biyodönüşüm Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Endüstride kullanılan mikroorganizmaların (mayalar, bakteriler ve küfler) genel görünümü Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
3 Fermantasyon sistemleri Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Maya fizyolojisi ve biyoteknolojisi Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
5 Mayaların gıda ve içecek endüstrisindeki ticari önemi Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Maya genetiği Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar
7 laktik asit bakterilerinin fizyolojisi ve biyoteknolojisi Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Gıda ve içecek endüstrisinde faydalı bakterilerin önemi, Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
10 Asetik asit bakterilerinin fizyolojisi ve endüstrideki rolleri, bakteriyofajlar ve kontrol önlemleri, Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
11 Zymomonas spp., Bacillus spp., Propionobacterium spp., Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
12 Küfler ve endüstrideki faydalı rolleri, Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Starter kültürler Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
14 Öğrenci sunumları Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
15 Öğrenci ödevleri Önerilen ders kitaplarındaki okuma sınıf materyalleri ve ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.02.2025 03:27