EPÖ2701 Program Geliştirme

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EPÖ2701
Ad Program Geliştirme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. FATMA SADIK
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. FATMA SADIK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı program geliştirmenin eğitim sistemindeki önemini tartışmak, program geliştirmenin temel ilkelerini, kuramsal temellerini, bileşenlerini, program geliştirme modellerini ve kendi branşlarındaki program geliştirme çalışmalarını incelemektir.

Dersin İçeriği

Bu derste program geliştirmenin kuramsal temelleri, program geliştirme modelleri, program tasarımları ve programın temel boyutları olan hedef, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirme konuları incelenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Program geliştirme alanında bilimsel kitaplar, yapılmış ulusal ve uluslararası makaleler, konferans, kongre bildiri kitapları ve tezler

Notlar

Veri tabanları, dergiler, gazeteler, araştırma raporları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Program geliştirmenin temel amacını, kavramsal özelliklerini ve ilkelerini açıklar
ÖÇ02 Program geliştirmenin kuramsal temellerini tartışır
ÖÇ03 Program geliştirme modellerinin benzerlik ve farklılıklarını tartışır
ÖÇ04 Program tasarımlarının benzerlik ve farklılıklarını ayırt eder
ÖÇ05 Programın öğeleri ve program geliştirme arasındaki ilişkiyi kavrar
ÖÇ06 Branşıyla ilgili program geliştirme çalışmalarını inceler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak eğitim programı ve öğretim bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlk, orta ve lise öğretim programlarını bütünlük içerisinde değerlendirir 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Program geliştirme alanında yapılmış bilimsel bir yayını (makale, tez, bildiri ) değerlendirir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleğinde kullanır. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretimi geliştirme anacıyla plan hazırlayarak uygular 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretimle ilgili bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde öğrencilere rehberlik eder. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar yapar 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim programı ve öğretim alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Program geliştirmeyle ilgili yurtdışı kaynakları takip eder 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin genel tanıtımı ve görev dağılımı İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
2 Program geliştirmenin genel özellikleri ve ilkeleri İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
3 Program geliştirmenin kuramsal temelleri İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
4 Program geliştirme modelleri İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
5 Program tasarımları İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
6 Program geliştirmede planlanma ve ihtiyaç analizi İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
7 Programın amaç ve kazanımları İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
8 Ara Sınav İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Programın içeriği İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İçerik düzenleme yaklaşımları İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
11 Program ve öğretim İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
12 Program ve değerlendirme İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
13 Türkiye' de program geliştirme çalışmalarının genel değerlendirilmesi İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
14 Türkiye' de program geliştirmeyi etkileyen faktörler İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
15 Program geliştirmede öğretmenin sorumlulukları İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
16 Araştırma raporunu hazırlama Ödev raporunu ve ve sunusunu gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 06:58