Genel Bilgi
Kod | PGÖ1700 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FATMA SADIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AHMET DOĞANAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. FATMA SADIK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi BUKET TURHAN TÜRKKAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEMET KARAKUŞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MÜKERREM TAŞ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEDİHA SARI (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi BİRSEL AYBEK (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencinin Eğitim Programları ve Öğretim alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Eğitim programları ve öğretim alanında İlgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Belirlenen konuyla ilgili yapılmış tezler, yayınlanmış makaleler, ulusal ve uluslararası kongrelerde sunulmuş bildiriler, bilimsel kitaplar
Notlar
Veri tabanları, dergiler, gazeteler, konferans metinleri, araştırma raporları ve senaryolar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eğitim programları ve öğretim alanında incelemek üzere bir tez konusu belirler. |
ÖÇ02 | Tez konusuyla ilgili kitap, makale ve diğer materyalleri inceler. |
ÖÇ03 | Tez konusuna en uygun bilimsel araştırma modelini belirler |
ÖÇ04 | Tez konusuna uygun evren ve örneklem grubunu belirler |
ÖÇ05 | Tez konusuna uygun veri toplama yöntemlerini kullanarak verilerini toplar |
ÖÇ06 | Topladığı verileri uygun teknikleri uygulayarak analiz eder. |
ÖÇ07 | Elde ettiği bulguları araştırma yöntemine uygun bir şekilde sunar |
ÖÇ08 | Araştırma bulgularını önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlar. |
ÖÇ09 | Araştırma bulgularına bağlı olarak araştırmanın sonuçlarını ve önerilerini sunar |
ÖÇ10 | Tez çalışmasını tez yazım kuralları doğrultusunda bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, eğitim programları ve öğretim alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim programları ve öğretim alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim programları ve öğretim alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim programları ve öğretimi incelemeye yönelik teknik ve ölçme araçlarını uygular ve geliştirir | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim programları ve öğretim kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimlerle eğitim programları ve öğretim alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim programları ve öğretim alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim programları ve öğretim uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alı | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Eğitim programları ve öğretime dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eğitim programları ve öğretim alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgilerin ve öğrencilerden beklentilerin paylaşımı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Tez konusu belirlemek için literatür tarama | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Tez konusunu belirleme | Konu seçimiyle ilgili gerekçelerini yazma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Tez konusuyla ilgili kitap, makale ve diğer materyallere ulaşma | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Tez konusuyla ilgili kitap, makale ve diğer materyalleri inceleme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Tez konusuyla ilgili materyallerden elde ettiği bilgileri sentezleme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Tezin temel amacını amacını ve araştırma sorularını belirleme | Tezin temel amacını ve araştırma sorularını yazma ilgili literatürü inceleyerek yazma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
8 | Araştırmanın problem durumunu, amaçlarını, araştırma sorularını ve önemini düzenleme | Literatür incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
9 | Tez konusuna uygun bilimsel araştırma yöntemlerini belirleme | Litratür taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
10 | Uygun evren, örneklem ve veri toplama araçlarını belirleme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Veri toplama araçlarını hazırlama | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
12 | Veri toplama sürecini organize etme | Veri toplama araçlarını uygulama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Veri toplama | Veri toplama araçlarını uygulama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Verileri analiz etme | İstatistik programına veri girişi yapma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma |
15 | Bulguları ortaya koyma | Bulguları araştırma yöntemine uygun şekilde yazma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Bulguları tartışma | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Tez raporunu hazırlama | Tez raporunu yazma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 12 | 168 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 25 | 350 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 80 | 80 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 598 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,92 | ||
AKTS | 24 AKTS |