PGÖ712 Öğretimde Yeni Yaklaşım ve Uygulamalar

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PGÖ712
Ad Öğretimde Yeni Yaklaşım ve Uygulamalar
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MEDİHA SARI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı, öğretimde son yıllarda önemi artan çağdaş yaklaşımların derinlemesine incelenmesi ve bu yaklaşımların okul ortamlarındaki uygulamalarına dönük çalışmaların yapılmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu derste yapılandırmacılık, çoklu zeka, işbirliğine dayalı öğrenme, beyin temelli öğrenme, kavram öğretimi, öğrenme stillerine dayalı öğretim, üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi, değer eğitimi, bağlam temelli öğrenme, ters yüz öğrenme gibi öğretim model ve yaklaşımları ele alınmaktadır

Dersin Ön Koşulu

Öğretimde kullanılan temel strateji ve yöntemlere dair ön bilgi sahibi olma

Kaynaklar

Cruickshank, D. R., Jenkins, D. B. &, Metcalf, K. K. (2006). The act of teaching (4thEdt.). Boston: McGrawHill.

Notlar

Konuyla ilgili dijital veri tabanları, makaleler, tezler, dergiler, videolar, sunular


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çağdaş öğretim yaklaşımlarını karşılaştırır, benzerlik ve farklılıklarını ifade eder.
ÖÇ02 Okul ortamında çağdaş öğretim yaklaşımlarının uygulanmasında karşılaşılan problemlere ilişkin farkındalık geliştirir.
ÖÇ03 Okul ortamında cagdas öğretim yaklasımlarının uygulanmasında karsilaşılan problemlere çözüm üretir.
ÖÇ04 Çağdaş öğretim yaklaşımlarının etkililiğini arttırmaya yönelik önerilerde bulunur.
ÖÇ05 Son yıllarda önemi artan çağdaş öğretim yaklaşımlarının genel özelliklerini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, eğitim programları ve öğretim alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim programları ve öğretim alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim programları ve öğretim alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim programları ve öğretimi incelemeye yönelik teknik ve ölçme araçlarını uygular ve geliştirir
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim programları ve öğretim kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimlerle eğitim programları ve öğretim alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim programları ve öğretim alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim programları ve öğretim uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alı 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Eğitim programları ve öğretime dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eğitim programları ve öğretim alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin genel tanıtımı ve görev dağılımı İlgili kaynakların okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Etkili öğrenme ve Öğretimin Genel İlkeleri-1 İlgili kaynakların okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Etkili öğrenme ve Öğretimin Genel İlkeleri-2 İlgili kaynakların okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Yapılandırmacılık İlgili literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
5 Çoklu Zekâ-1 İlgili literatürü tarayıp raporlaştırma, sunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
6 Çoklu Zeka-2 İlgili literatürü tarayıp raporlaştırma, sunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Rol Oynama
7 Probleme Dayalı Öğrenme İlgili literatürü tarama ve bir sunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Problem Çözme
8 Ara Sınavlar Ödev Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Proje Temelli Öğrenme İlgili literatür hazırlama ve sunu Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
10 Beyin Temelli öğrenme İlgili literatür taraması ve sunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
11 Kavram Öğretimi Literatürü tarayıp kavram örnekleri hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Öğrenme Stillerine Dayalı Öğretim Literatürü tarayıp bir sunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Örnek Olay
13 Üst Düzey Düşünme Becerilerinin Öğretimi Literatürü tarayarak bir sunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Problem Çözme
14 Eğitimde Teknoloji Kullanımına Dayalı Yeni Uygulamalar Literatürü tarayarak bir sunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Problem Çözme
15 Dersin genel değerlendirmesi ve öğrenci dönütleri Dönem boyunca işlenen konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları-1 Proje ödevlerinin tamamlanması Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları-2 Donem Sonu ödevlerinin teslim edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 06:59