ALMS216 Karşılaştırmalı Ülkebilgisi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMS216
Ad Karşılaştırmalı Ülkebilgisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Aişe SEZİK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste kültürlerarası iletişimden hareketle kültür karşılaştırmaları yapabilme ve kültürlerarası durumlarda iletişimde bulunabilme yetisinin kazanılması amaçlanmaktadır. Kültürlerarası farkındalık kazanma seminerin temel hedefidir.

Dersin İçeriği

Ülke Bilgisi ile ilgili çeşitli tanımlar ve yaklaşımlar üzerinde durulmakta, kültür kavramı ele alınmakta, kültürlerarası karşılaştırmalar yapılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Öğretim elemanının ders notları

Notlar

başka kaynak kullanılmamaktadır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ülke Bilgisine yönelik temel yaklaşımları tanımlayabilir
ÖÇ02 Türk ve Alman kültürünü karşılaştırabilir.
ÖÇ03 Kültürlerarası durumlarda iletişimde bulunabilir
ÖÇ04 Kültürlerarası çalışmalar yapabilir.
ÖÇ05 Edebi metinlerde ülke bilgisi analizi yapabilir.
ÖÇ06 Karşılaştırmalı ülke bilgisini yabancı dil öğretimi açısından değerlendirebilir
ÖÇ07 Yabancı dil olarak Almanca ders kitaplarında ülke bilgisi olgusunu değerlendirebilir.
ÖÇ08 Dil öğrenimi ve öğretiminde ülke bilgisinden yararlanabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 1
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Karşılaştırmalı Ülke Bilgisine Giriş kaynak tedariği için ön bilgilendirme yapılmıştır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yabancı dil dersinde ülke bilgisi ve yaklaşımlar Gerekli konuyla ilgili tekrar ödevi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Kültürlerarası (karşılaştırmalı) ülke bilgisi ödevsiz hafta Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Stereotipler konuyla ilgili ön araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Anlam çözümlemesi, kültürlerarası bağlamda anlam kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Kültür karşılaştırması, kültürlerarası iletişimde engeller konuyla ilgili verilen ödevi yapma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Kültürlerarası ülke bilgisinde resim ve edebi metinler önceden belirlenmiş metinlerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar sınava hazırlık çalışmaları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ülkelerarası perspektiflerin incelenmesi konuyla ilgili ön hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Ülkelerarası perspektiflerin derinlemesine incelenmesi konuyla ilgili araştırma yapılacak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Kültürlerarası durumlarda iletişim konuyla ilgili tartışma konuları belirlenecek Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
12 Kültürlerarası durumlarda iletişimde yaşanan sorunlar ders öncesi grup çalışması yapılacak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Almanya, Avusturya, İsviçre vd. ile ilgili ülke bilgisi konsepti (ABCD-Thesen, D-A-CH- Konzept) konuyla ilgili gönüllü öğrenciler tarafından sunum hazırlanacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 2. Almanya, Avusturya, İsviçre vd. ile ilgili ülke bilgisi konsepti (ABCD-Thesen, D-A-CH- Konzept) ödev verilmeyen hafta Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Ülke bilgisinde metot ve didaktik sınav öncesi konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 10:29