Genel Bilgi
Kod | ALMS216 |
Ad | Karşılaştırmalı Ülkebilgisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Aişe SEZİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste kültürlerarası iletişimden hareketle kültür karşılaştırmaları yapabilme ve kültürlerarası durumlarda iletişimde bulunabilme yetisinin kazanılması amaçlanmaktadır. Kültürlerarası farkındalık kazanma seminerin temel hedefidir.
Dersin İçeriği
Ülke Bilgisi ile ilgili çeşitli tanımlar ve yaklaşımlar üzerinde durulmakta, kültür kavramı ele alınmakta, kültürlerarası karşılaştırmalar yapılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Dreimal Deutsch. Eine Landeskunde für Anfänger mit Vorkenntnissen und Fortgeschrittene. Lesebuch mit Audio-CD Uta Matecki
Notlar
Entdeckungsreise D-A-CH: Kursbuch zur Landeskunde Anna Pilaski, Heinke Behal-Thomsen
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ülke Bilgisine yönelik temel yaklaşımları tanımlayabilir |
ÖÇ02 | Türk ve Alman kültürünü karşılaştırabilir. |
ÖÇ03 | Kültürlerarası durumlarda iletişimde bulunabilir |
ÖÇ04 | Kültürlerarası çalışmalar yapabilir. |
ÖÇ05 | Edebi metinlerde ülke bilgisi analizi yapabilir. |
ÖÇ06 | Karşılaştırmalı ülke bilgisini yabancı dil öğretimi açısından değerlendirebilir |
ÖÇ07 | Yabancı dil olarak Almanca ders kitaplarında ülke bilgisi olgusunu değerlendirebilir. |
ÖÇ08 | Dil öğrenimi ve öğretiminde ülke bilgisinden yararlanabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı Ülke Bilgisine Giriş | kaynak tedariği için ön bilgilendirme yapılmıştır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yabancı dil dersinde ülke bilgisi ve yaklaşımlar | Gerekli konuyla ilgili tekrar ödevi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Kültürlerarası (karşılaştırmalı) ülke bilgisi | ödevsiz hafta | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Stereotipler | konuyla ilgili ön araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Anlam çözümlemesi, kültürlerarası bağlamda anlam | kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kültür karşılaştırması, kültürlerarası iletişimde engeller | konuyla ilgili verilen ödevi yapma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Kültürlerarası ülke bilgisinde resim ve edebi metinler | önceden belirlenmiş metinlerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | sınava hazırlık çalışmaları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ülkelerarası perspektiflerin incelenmesi | konuyla ilgili ön hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Ülkelerarası perspektiflerin derinlemesine incelenmesi | konuyla ilgili araştırma yapılacak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Kültürlerarası durumlarda iletişim | konuyla ilgili tartışma konuları belirlenecek | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
12 | Kültürlerarası durumlarda iletişimde yaşanan sorunlar | ders öncesi grup çalışması yapılacak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Almanya, Avusturya, İsviçre vd. ile ilgili ülke bilgisi konsepti (ABCD-Thesen, D-A-CH- Konzept) | konuyla ilgili gönüllü öğrenciler tarafından sunum hazırlanacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | 2. Almanya, Avusturya, İsviçre vd. ile ilgili ülke bilgisi konsepti (ABCD-Thesen, D-A-CH- Konzept) | ödev verilmeyen hafta | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Ülke bilgisinde metot ve didaktik | sınav öncesi konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |