RSMZ114 Desen 2

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMZ114
Ad Desen 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. RAGIP ŞAHİN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Canlı model ve nesnelerin çözümlenmesine yönelik bir analizle, akademik ve kaligrafik desen anlayışlarından hareketle, kendine özgü yaratıcı bir çizim dilinin geliştirilmesine yönelik farklı teknik kullanımlarıyla uygulamalar yaptırmak.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği canlı model ya da nesnelerin gözlemine dayalı desen çalışmalarının yanı sıra imgeleme dayalı desen çalışmaları, üsluplaşma, yorum katma, deforme etme, farklı görüş açılarının kullanıldığı bireysel yaklaşımların geliştirilmesine yönelik uygulamalardan oluşmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi, Sanatın Öyküsü. Norbert Lynton, remzi Kitabevi, Modern Sanatın. Öyküsü. Çeşitli sanatçılara ait desen örnekleri

Notlar

Çeşitli Sanatçıların Desenleri, Kütüphane ve Atölye desenleri..


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Renk, elemanını kullanarak kişisel bir desen dili biçimlendirir.
ÖÇ02 Canlı modelden ya da doğadan naturalist bir çizim yapar.
ÖÇ03 Usta sanatçıların desenlerinin biçimsel özelliklerini açıklar.
ÖÇ04 Başkalarının desen çizimlerini oran-orantı ölçek bakımından eleştirir.
ÖÇ05 Figür, form ya da şekil ve mekan ilişkisini çizgisel olarak tasarlar.
ÖÇ06 Çocukların yaş gruplarına uygun desen çizim etkinlikleri planlar
ÖÇ07 Canlı modelden ya da doğadan edindiği izlenimlerle imgesel bir kompozisyon çizer.
ÖÇ08 Desende figür ve mekan ilişkisini ilişkilendirir.
ÖÇ09 Çizgi elemanını kullanarak kişisel bir desen dili biçimlendirir.
ÖÇ10 Doku öğesini kullanarak kişisel bir desen dili oluşturur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel kavram ve ilkelerini açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 3
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 4
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders izlencesinin tanıtılması. ders kaynaklarının tanıtılması ve kullanılacak malzemelerin listesinin oluşturulması. Gözlem, inceleme ve araştırma
2 düzenlemelerden çizgisel desen araştırmaları. Gözlem, örnek eserlerin incenlemesi ve araştırma
3 Ustaların desenlerinin biçimsel dil açısından incelenmesi Gözlem, inceleme ve araştırma
4 sanatçı desenlerinin incelenmesi Gözlem, inceleme ve araştırma
5 Portre çizimleri (çizgisel etüd) Gözlem, inceleme ve araştırma
6 Ustaların desenlerinden kopya çalışmaları/yeniden yorumlama. Gözlem, inceleme ve araştırma
7 Figür ve mekan ilişkisine odaklı imgesel çizim araştırmaları Gözlem, inceleme ve araştırma
8 Ara Sınav vize değerlendirmesi
9 mekan çizimleri lekesel Gözlem, inceleme ve araştırma
10 mekan çizimleri çizgisel Gözlem, inceleme ve araştırma
11 mekan çizimleri Gözlem, inceleme ve araştırma
12 nesne etüd Gözlem, inceleme ve araştırma
13 nesne etüd çizgisel Gözlem, inceleme ve araştırma
14 sanatçı çizimlerinin kopya çalışmaları Gözlem, inceleme ve araştırma
15 Ustaların desenlerinden kopya çalışmaları/yeniden yorumlama lekesel Gözlem, inceleme ve araştırma
16 ünlü desenlerin yeniden yorumlanması Gözlem, inceleme ve araştırma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları final değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 127
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,08
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.12.2024 08:32