Genel Bilgi
Kod | RSMZ214 |
Ad | Çocukta Sanatsal Gelişim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, çocukların sanatsal gelişim basamaklarını tanıtmak ve bu dönemlere ait uygulama etkinliklerini incelemektir.
Dersin İçeriği
Ders, çocuk resimlerinin özelliklerini, görsel algılama tiplerini ve çocukların karalama döneminden yetişkinlik dönemine kadar olan sanatsal çalışmalarını ele alır ve farklı gelişim basamaklarına yönelik etkinliklerin incelenmesini içerir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi. Jill Englebright Fox,Robert Schirrmacher Resimleriyle Çocuk. Haluk Yavuzer
Notlar
Dersin diğer kaynakları bulunmamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanat eğitiminin çocuk gelişimindeki rolünü açıklar. |
ÖÇ02 | Sanatsal gelişimin temel aşamalarını tanımlar. |
ÖÇ03 | Çocukların sanatsal gelişimini destekleyen etkinlikler tasarlar. |
ÖÇ04 | Çocukların kendilerini sanatla ifade etmelerinin önemini açıklar. |
ÖÇ05 | Çocuklar için gözleme dayalı çizim etkinliklerinin önemini açıklar. |
ÖÇ06 | Çocukların sanatsal ürünlerini analiz eder. |
ÖÇ07 | Her gelişim basamağı için o gelişim basamağına uygun sanat etkinliklerini seçer. |
ÖÇ08 | Çocukların sanatsal ifadelerini değerlendirir. |
ÖÇ09 | Sanatçıların eserleri ile çocukların sanat çalışmalarını karşılaştırır. |
ÖÇ10 | Franz Cizek ve Viktor Lowenfeld’in çocukların sanat eğitimi üzerindeki etkisini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel kavram ve ilkelerini açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | 3 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, amaçları ders programı, uygulanacak yöntemler, kullanılacak kaynakların tanıtımı ve araştırma konularının seçimi. | Ders kaynaklarının hazırlanması | |
2 | Çocuğun sanatsal gelişimine yönelik kavramlar ve tanımlar. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | |
3 | Sanat ile ilk etkileşim nasıl kurulabilir | Ders ile ilgili metinlerin okunması | |
4 | Çocukların sanatsal üretimde bulunma nedenleri ve çocuklarda yaratıcılığın gelişimi. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | |
5 | Karalama dönemindeki çocukların fiziksel, psikolojik ve sanatsal gelişimi. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | |
6 | Şema öncesi dönem çocukların fiziksel, psikolojik ve sanatsal gelişimi. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | |
7 | Şematik dönemdeki çocukların fiziksel, psikolojik ve sanatsal gelişimi. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | |
9 | Gerçekliğin doğuşu dönemindeki çocukların fiziksel, psikolojik ve sanatsal gelişimi. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | |
10 | Gerçekliği taklit dönemindeki çocukların fiziksel, psikolojik ve sanatsal gelişimi. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | |
11 | Okulöncesi ve ilköğretimde kil çalışmalarının yeri ve önemi. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | |
12 | Çocuklara sanatı nasıl öğretiriz | Ders ile ilgili metinlerin okunması | |
13 | Çocukların sanatsal üretim süreçlerinin incelenmesi. Gözlem ve görüşme teknikleri | Ders ile ilgili metinlerin okunması | |
14 | Çocukların ve sanatçıların sanatı. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | |
15 | Sanatta deha çocuklar | Ders ile ilgili metinlerin okunması | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |