Genel Bilgi
Kod | ILEM832 |
Ad | Dijital Toplum, Dijital Kültür |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYŞE ASLI SEZGİN BÜYÜKALACA |
Dersin Amacı / Hedefi
Digital Toplum ve Digital Kültür konuları konusunda tartışmalar ve araştırma
Dersin İçeriği
Ders İçeriği: İletişim Teknolojilerinin Toplumsal Tarihi: Bu derste, zaman içinde gelişen iletişim teknolojilerinin sosyal, politik, ekonomik, kültürel ve etik sonuçlarının üzerine, farklı kaynaklardan beslenen bir tartışma inşa edilecektir. Yeni iletişim teknolojilerindeki yenilik ile sosyal ve kültürel değişim arasındaki ilişki, yaşanan değişim bağlamında değerlendirilecektir. Distopyalar ve ütopyalara yönelik değerlendirmenin yapılacağı derste, dijital teknolojilerin çağdaş kültür ve toplum üzerindeki gelişmelerini ve etkilerini eleştirel bir şekilde incelemek amaçlanmaktadır. Sosyal bilimler ve beşeri bilimlerden okumalar yoluyla, dijital toplum kavramının değerlendirileceği derste, , dijital trendlerin çağdaş ve tarihsel örnekleri akademik okuma ve teorilerle ilişkilendirilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Castells, M. (2006) Ağ Toplumunun YükselişiGere, C. (2009). Digital culture. Reaktion Books-Miller, V. (2020). Understanding digital culture. SAGE Publications Limited.
Notlar
Castells, M. (2006) Ağ Toplumunun YükselişiGere, C. (2009). Digital culture. Reaktion Books-Miller, V. (2020). Understanding digital culture. SAGE
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler bu derste dijital kültür ve toplum konusunda bilgi sahibi olacaktır |
ÖÇ02 | Öğrenciler ders sonunda dijital toplum ve teknoloji ilişkisini daha geniş bir tarihsel perspektifle ilişkilendirebilir |
ÖÇ03 | Öğrenciler güncel dijital kültürü ve toplumu anlamlandırırken, dijital iletişim teknolojileri konusunda bilgi sahibi olacaktır. |
ÖÇ04 | İletişim çalışmaları konusunda, dijital kültür ve dijital topluma yönelik yeni çalışmalar gerçekleştirecektir. |
ÖÇ05 | Ders sonunda öğrenciler dijital kimlik tanımını yaparak, toplumsal süreçte yaşanan değişimi analiz edebilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ02 | Belirsiz | İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 5 |
PÖÇ03 | Belirsiz | İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | |
PÖÇ04 | Belirsiz | İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. | 4 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Belirsiz | İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | |
PÖÇ07 | Belirsiz | Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. Ders, konferans ve seminer verme becerisi edinir. | |
PÖÇ08 | Belirsiz | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve ders hakkında bilgi | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Dijital toplum, ağ toplumu kavramları | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Dijital çağın başlangıcı ve özellikleri | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Dijital çağın toplumsal, ekonomik, politik etkileri | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Sözlü kültür, yazılı kültür, dijital kültür | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Dijital toplumda yeni kimlikler | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Dijital kültür ve bu kültürün özellikleri | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Dijital Çağda popüler kültür | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Dijital toplumda yeni kültürel etkiler ve sosyal medya konusuna giriş | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Dijital toplumda yeni kültürel etkiler ve sosyal medya II | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Kitle iletişim araçları ve küreselleşme | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Öğrenci sunumları dijtal çağ-dijital toplum | Ders Okumaları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
14 | Öğrenci sunumları dijital kültür | Ders Okumaları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
15 | Öğrenci sunumları yeni medya - sosyal medya | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |