Genel Bilgi
Kod | ELT1801 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN BEDİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. CEM CAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. RANA YILDIRIM (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NEŞE CABAROĞLU (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HASAN BEDİR (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ZUHAL OKAN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ERDOĞAN BADA (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. YONCA ÖZKAN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi ABDURRAHMAN KİLİMCİ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi ADNAN BİÇER (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. GÜLDEN İLİN (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. YASEMİN KIRKGÖZ (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öğrencinin tez aşamasına geçmesinden itibaren tezin yazma koşullarına uyum sağlamasına yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bilimsel etik ve çalışma disiplinin öğrenciye aktarılması
Dersin Ön Koşulu
Tez çalışmasına başlama şartlarını sağlama
Kaynaklar
Tez çalışmasına başlayan öğrencinin tezi ile ilgili kaynaklar ve danışmanın verdiği okumalar.
Notlar
APA Style Guide
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez çalışması için kuramsal altyapı kazanır. |
ÖÇ02 | Etik ilkeleri öğrenir. |
ÖÇ03 | Alanında güncel yayınları izlemeyi öğrenir. |
ÖÇ04 | Öğrenciye aktarılmaya çalışılan bilgi ve deneyimi inceler, yaşama uygulamaya çalışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel çalışmaya giriş | anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Araştırmanın doğası | anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
3 | Sosyal bilimlerde çalışma | anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | araştırma yöntemi I | anlatım, tartışma, örnekleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
5 | araştırma yöntemi II | anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
6 | veri toplama I | anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
7 | veri toplama II | anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
9 | literatür tarama I | anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | literatür tarama II | anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | veri analizi I | anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | veri analizi II | anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | veri analizi III | anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | tezi yazma- ön taslak | anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | tez son hal | anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları II | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 40 | 560 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 611 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,44 | ||
AKTS | 24 AKTS |