RSMS305 Sanat Öğretimi Uygulamaları I

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMS305
Ad Sanat Öğretimi Uygulamaları I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SUAT KARAASLAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SUAT KARAASLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere disiplinler arası entegre bir eğitim anlayışı ile sanat eğitimi dersinin nasıl planlanacağı; öğrencilere disiplinlerarası entegre bir sanat eğitimi verirken 21. Yy becerilerinin nasıl derse entegre edilerek kazandırmayı hedefler

Dersin İçeriği

Anasanat ve Seçmeli Sanat atölyelerini alarak, farklı teknik ve malzemelerle, inter disiplinel uygulama çalışmalar yapma becerisine sahip öğrencilerin, bu dersle ilgili kazanımlarını MEB ilk ve orta öğretim kademelerindeki öğrencilere uygulayacakları teorik ve uygulama çalışımalarını içerir.

Dersin Ön Koşulu

Hayır

Kaynaklar

STEM Kuram ve Uygulamalarıyla Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Eğitimi, Doç. Dr. M. Sencer Çorlu, Ezgi Çallı. Pusula yayıncılık, 2. Baskı, 2017 Kuramdan Uygulamaya STEM-A Eğitimi, Editör Prof. Dr. Salih Çepni, Pegem akademi, 4. Baskı, 2018 STEM Öğretimi için 20 Strateji, William N.Bender. Nobel yayıncılık, 2018 STEAM Education Theory and Practice, Editors Myint Swe Khine, Shaljan Areepattamannil. Springer, 2019

Notlar

Merkezi Kütüphane


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Farklı malzeme ve Teknikle iki ve üç boyutlu tasarım yapabilir,
ÖÇ02 Özgün ve yaratıcı düşüncelerini, ürün tasarlama becerisine dönüştürebilir
ÖÇ03 Görsel sanatların, teknolojik tasarıma etkisini bilir,
ÖÇ04 Sanat, doğa ve temel bilimler arasında ilişki kurabilir,
ÖÇ05 Sanat, tasarım, teknik, material ve yöntem gibi konularda bilgi sahibi olur.
ÖÇ06 Atık malzemelerin sanat ürününe nasıl dönüştürülebileceğini bilir.
ÖÇ07 En az malzeme ile bir sanat ürününu nasıl oluşturabileceğini keşfeder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar eğitiminin temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. 1
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi ve çağdaş kültür-sanat mekânlarını eğitim öğretim sürecinde etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. 2
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. 1
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. 3
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 3
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 2
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 1
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrencilerle tanışma, dersin kazanımları ve değerlendirme ölçütleri hakkında bilgilendirme, Sanat Eğitiminde yeni model ve yaklaşımlar Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Stem eğitimi ile ilgili temel kavramlar ve Stemin tarihcesi Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Stem' den Steam' e sanatın önemi Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sanat tarihinde disiplinler arası çalışan sanatçılardan örnekler ve video gösterimi Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 STEAM eğitimi ile ilgili öğrenme modelleri-1 (Problem tabanlı öğrenme), 2 (Proje tabanlı öğrenme) Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 STEAM eğitiminde mühendislik tasarımı Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 5E modeli, STEAM eğitiminde değerlendirme Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
9 Steam eğitimine dönük (disiplinlinler arası çalışan) sanatcı araştırmaları ve örnekleri Kaynak Tarama, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Rol Oynama, Örnek Olay
10 Steam eğitimi ile ilgili ders planı hazırlama ve uygulama Hareketli Heykel Yapıyorum 1 Beyin fırtınası, eskiz ve çizimler Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
11 Projenin devam ettirilmesi Beyin fırtınası, eskiz ve çizimler Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
12 STEAM eğitimi ile ilgili ders planı hazırlama ve uygulama I I Giyilebilir bir sanat ürünü tasarımı 1 Beyin fırtınası, eskiz ve çizimler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
13 ilgili ders planı hazırlama ve uygulama I I Giyilebilir bir sanat ürünü tasarımı 2 Beyin fırtınası, eskiz ve çizimler Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
14 uygulama I I Giyilebilir bir sanat ürünü tasarımı 3 Beyin fırtınası, eskiz ve çizimler Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
15 STEAM eğitimi ile ilgili etkinlik geliştirme/proje görevi (5E modeline gore STEAM eğitimi pllanlama) Oran-orantı Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 09:50