Genel Bilgi
Kod | RSMZ312 |
Ad | Seçmeli Sanat Atölye 4-Resim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Handan NARİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin farklı teknik ve materyalleri deneyimlemelerine, resmin teknik ve plastik unsurlarını dikkate alarak özgün sanatsal çalışmalar üretmelerine olanak sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilerin farklı teknik ve materyalleri deneyimleyip, sanat eserleriyle örnekleyerek kendi eğilimlerine uygun görsel bir dil oluşturma yeterliliğini geliştirici çalışmaları içerir. Öğrencilerin farklı resimsel yaklaşımları deneyimlemeleri, sanatsal etkinlikleri izleme ve dahil olmaları önerilir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok.
Kaynaklar
GOMBRICH, E. H. (1986). Sanatın Öyküsü (çev. B. Cömert)İstanbul: Remzi Kitabevi. LYNTON, N. (1982). Modern Sanatın Öyküsü, İstanbul: Remzi Kitabevi.
Notlar
Yöktez, Ulakbim gibi erişime açık adreslerden edinilen bilimsel kaynaklar Müze ve sanat galerilerinin resmi internet sayfaları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kendi sanatsal amaçları için uygun resimsel eleman ve ilkeleri kullanır. |
ÖÇ02 | Kendi sanatsal dili için uygun teknik ve materyalleri seçer. |
ÖÇ03 | Kendi yeteneklerini ve yaratıcılıklarını geliştirirler |
ÖÇ04 | Sanatın farklı tekniklerini öğretebilir konuma gelir |
ÖÇ05 | Sanatın temel kavramlarını ifade eder. |
ÖÇ06 | Resmin ilkelerini, elemanlarını bilir ve birbirinden ayırt eder. |
ÖÇ07 | Resim sanatının gelişimini ve temel resim materyallerinin tarih içinde değişimini bilir |
ÖÇ08 | Basın yayın araçlarındaki güzel sanatlar ve sanatçılar ile ilgili haberlerden faydalanarak sanat çalışmaları için alt yapı oluşturur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar eğitiminin temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat mekânlarını eğitim öğretim sürecinde etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 1 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | 5 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 5 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriğinin, amacının açıklanması. Kaynak önerileri ve öğrencilerin sorumluluklarının açıklanması. | Kavram ve konuların tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Canlı modelden renkli desen /Natürmort çalışması (kuru boya) | Ders metni, görseller ve uygulama malzemeleri hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Renkli portre çalışması (kuru boya) | Slayt gösterisi hazırlama, ilgili sanat eserlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Renkli otoportre çalışması (pastel boya) | Desen, eskiz ve taslak çizimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Natürmort çalışması- Pastel boya tekniği | Slayt gösterisi hazırlama, ilgili sanat eserlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
6 | Natürmort çalışması- Suluboya tekniği | Desen, eskiz ve taslak çizimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Natürmort çalışması, Lavi tekniği | Slayt gösterisi hazırlama, ilgili sanat eserlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Çalışma dosyası ve sanatçı araştırması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Natürmort çalışması-Guaj boya tekniği | Slayt gösterisi hazırlama, ilgili sanat eserlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
10 | Kolaj tekniği- Atölyede hazırlanmış olan düzenlemeden natürmort çalışmasının üretilmesi Soyut düzenleme | Slayt gösterisi hazırlama, ilgili sanat eserlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
11 | Kolaj tekniği- Soyut düzenleme | Slayt gösterisi hazırlama, ilgili sanat eserlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
12 | Akrilik Tekniği (Natürmort çalışması) 1 | Slayt gösterisi hazırlama, ilgili sanat eserlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
13 | Akrilik Tekniği (Natürmort çalışması) 2 | Eskiz ve taslak çizimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Karışık teknik (Natürmort, otoportre ya da peyzaj) 1 | Slayt gösterisi hazırlama, ilgili sanat eserlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma |
15 | Karışık teknik (Natürmort, otoportre ya da peyzaj) 2 | Ders metni, görseller ve uygulama malzemeleri hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çalışma dosyası | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çalışma dosyası | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |