TDE709 Yeni Türk Edebiyatı I

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TDE709
Ad Yeni Türk Edebiyatı I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA APAYDIN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı Cumhuriyet dönemi Türk şiirinin 1950 sonrası gelişim ve değişim çizgisini ortaya çıkarmak; İkinci Yeni hareketi ve 1980 sonrası Türk şiirinin temel sorunlarını tartışmaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği 1950 öncesinde Türk şiiri, 1950li yıllar; siyasal , kültürel ve toplumsal değişmeler,İkinci Yeni hareketinin ortaya çıkışı; poetik sebeplerin tartışılması,İkinci Yeni hareketinin poetikası, bütüncül bir poetikanın oluşmasını engelleyen sebeplerin tartışılması, İkinci Yeni şiirinin söylem sorunlarının incelenmesi, İkinci Yeni hareketinin edebiyat dünyasındaki yankılarının tartışılması, İkinci yeni sonrası Türk şiirinin genel görünümünün ele alınması, 1980 sonrasında şiir hareketlerin ortaya çıkmamasının sebepleri, 1980 sonrasında Türk şiirine genel bir bakış, 1980 sonrası Türk şiirindeki eğilimleri tasnif denemesi, Türk şiirinin güncel sorunlarının tartışılmasıdır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Hüseyin Cöntürk, Çağının Eleştirisi Alaattin Karaca, İkinci Yeni Poetikası Ebubekir Eroğlu, Modern Türk Şiirinin Doğası Memet Fuat, İkinci Yeni Tartışmaları Attila İlhan, İkinci Yeni Savaşları Asım Bezirci, İkinci Yeni Olayı Ahmet Oktay, Şairin Kanı Hasan Bülent Kahraman, Türk Şiiri Modernizm Şiir Hece Türk Şiiri Özel Sayısı Mehmet H. Doğan, İkinci Yeni Şiir Kemal Gündüzalp, 1980 Sonrası Şiiri Şiir Defteri, 1980 Sonrası Şiir ve Hayat

Notlar

Hüseyin Cöntürk, Çağının Eleştirisi Alaattin Karaca, İkinci Yeni Poetikası Ebubekir Eroğlu, Modern Türk Şiirinin Doğası Memet Fuat, İkinci Yeni Tartışmaları Attila İlhan, İkinci Yeni Savaşları Asım Bezirci, İkinci Yeni Olayı Ahmet Oktay, Şairin Kanı Hasan Bülent Kahraman, Türk Şiiri Modernizm Şiir Hece Türk Şiiri Özel Sayısı Mehmet H. Doğan, İkinci Yeni Şiir Kemal Gündüzalp, 1980 Sonrası Şiiri Şiir Defteri, 1980 Sonrası Şiir ve Hayat


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Cumhuriyet dönemi Türk şiirini tanır.
ÖÇ02 1950 sonrasında ortaya çıkan şiir hareketlerini tanır.
ÖÇ03 İkinci Yeni hakkında yapılan tartışmaları saptar.
ÖÇ04 Çağdaş Türk şiirinin sorunlarını değerlendirir.
ÖÇ05 1980 sonrası Türk şiirini tanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eski ve yeni metinleri değerlendirir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin gelişimini destekler. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkolojiyle ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. 3
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 1950 öncesinde Türk şiiri. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 1950´li yıllar; siyasal , kültürel ve toplumsal değişmeler. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 İkinci Yeni hareketinin ortaya çıkışı; poetik sebeplerin tartışılması. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 İkinci Yeni hareketinin poetikası I Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İkinci Yeni hareketinin poetikası II Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Bütüncül bir poetikanın oluşmasını engelleyen sebeplerin tartışılması Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 İkinci Yeni şiirinin söylem sorunlarının incelenmesi. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara sınav Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İkinci Yeni hareketinin edebiyat dünyasındaki yankılarının tartışılması Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İkinci yeni sonrası Türk şiirinin genel görünümünün ele alınması. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 1980 sonrasında şiir hareketlerin ortaya çıkmamasının sebepleri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 1980 sonrasında Türk şiirine genel bir bakış. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 1980 sonrası Türk şiirinde eğilimleri tasnif denemesi. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Uygulama I (Türk şiirinin güncel sorunlarının tartışılması I) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Uygulama II (Türk şiirinin güncel sorunlarının tartışılması II) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final sınavı Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 09:54