Genel Bilgi
Kod | TDE709 |
Ad | Yeni Türk Edebiyatı I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA APAYDIN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Cumhuriyet dönemi Türk şiirinin 1950 sonrası gelişim ve değişim çizgisini ortaya çıkarmak; İkinci Yeni hareketi ve 1980 sonrası Türk şiirinin temel sorunlarını tartışmaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği 1950 öncesinde Türk şiiri, 1950li yıllar; siyasal , kültürel ve toplumsal değişmeler,İkinci Yeni hareketinin ortaya çıkışı; poetik sebeplerin tartışılması,İkinci Yeni hareketinin poetikası, bütüncül bir poetikanın oluşmasını engelleyen sebeplerin tartışılması, İkinci Yeni şiirinin söylem sorunlarının incelenmesi, İkinci Yeni hareketinin edebiyat dünyasındaki yankılarının tartışılması, İkinci yeni sonrası Türk şiirinin genel görünümünün ele alınması, 1980 sonrasında şiir hareketlerin ortaya çıkmamasının sebepleri, 1980 sonrasında Türk şiirine genel bir bakış, 1980 sonrası Türk şiirindeki eğilimleri tasnif denemesi, Türk şiirinin güncel sorunlarının tartışılmasıdır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hüseyin Cöntürk, Çağının Eleştirisi Alaattin Karaca, İkinci Yeni Poetikası Ebubekir Eroğlu, Modern Türk Şiirinin Doğası Memet Fuat, İkinci Yeni Tartışmaları Attila İlhan, İkinci Yeni Savaşları Asım Bezirci, İkinci Yeni Olayı Ahmet Oktay, Şairin Kanı Hasan Bülent Kahraman, Türk Şiiri Modernizm Şiir Hece Türk Şiiri Özel Sayısı Mehmet H. Doğan, İkinci Yeni Şiir Kemal Gündüzalp, 1980 Sonrası Şiiri Şiir Defteri, 1980 Sonrası Şiir ve Hayat
Notlar
Hüseyin Cöntürk, Çağının Eleştirisi Alaattin Karaca, İkinci Yeni Poetikası Ebubekir Eroğlu, Modern Türk Şiirinin Doğası Memet Fuat, İkinci Yeni Tartışmaları Attila İlhan, İkinci Yeni Savaşları Asım Bezirci, İkinci Yeni Olayı Ahmet Oktay, Şairin Kanı Hasan Bülent Kahraman, Türk Şiiri Modernizm Şiir Hece Türk Şiiri Özel Sayısı Mehmet H. Doğan, İkinci Yeni Şiir Kemal Gündüzalp, 1980 Sonrası Şiiri Şiir Defteri, 1980 Sonrası Şiir ve Hayat
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Cumhuriyet dönemi Türk şiirini tanır. |
ÖÇ02 | 1950 sonrasında ortaya çıkan şiir hareketlerini tanır. |
ÖÇ03 | İkinci Yeni hakkında yapılan tartışmaları saptar. |
ÖÇ04 | Çağdaş Türk şiirinin sorunlarını değerlendirir. |
ÖÇ05 | 1980 sonrası Türk şiirini tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eski ve yeni metinleri değerlendirir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin gelişimini destekler. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkolojiyle ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 1950 öncesinde Türk şiiri. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | 1950´li yıllar; siyasal , kültürel ve toplumsal değişmeler. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İkinci Yeni hareketinin ortaya çıkışı; poetik sebeplerin tartışılması. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İkinci Yeni hareketinin poetikası I | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İkinci Yeni hareketinin poetikası II | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Bütüncül bir poetikanın oluşmasını engelleyen sebeplerin tartışılması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İkinci Yeni şiirinin söylem sorunlarının incelenmesi. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara sınav | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İkinci Yeni hareketinin edebiyat dünyasındaki yankılarının tartışılması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İkinci yeni sonrası Türk şiirinin genel görünümünün ele alınması. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | 1980 sonrasında şiir hareketlerin ortaya çıkmamasının sebepleri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | 1980 sonrasında Türk şiirine genel bir bakış. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | 1980 sonrası Türk şiirinde eğilimleri tasnif denemesi. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Uygulama I (Türk şiirinin güncel sorunlarının tartışılması I) | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Uygulama II (Türk şiirinin güncel sorunlarının tartışılması II) | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final sınavı | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |