Genel Bilgi
Kod | TDE762 |
Ad | Halkbilimi Kuram ve Yöntemleri II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. REFİYE ŞENESEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dünyadaki ve Türkiyedeki halkbilim çalışmalarının tarihçesi ve geçmişten bugüne halkbilim kuramlarının temel çalışma prensiplerinin günümüzdeki durumu bu dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersin İçeriği
Türkiyedeki ve dünyadaki halk bilimi çalışmaları, folklor kuramları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Özkul Çobanoğlu-Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş
Notlar
Erman Artun- Türk Halkbilimi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bağlam merkezli halk bilimi kuramlarını kavrar. |
ÖÇ02 | İşlevsel kuramın tarihi gelişimini anlatan makaleleri değerlendirir. |
ÖÇ03 | Sözlü Kompozisyon Teorisinin tarihi gelişimini anlatan makaleleri değerlendiririr. |
ÖÇ04 | Performans Teorisinin tarihi gelişimini anlatan makaleleri değerlendirir. |
ÖÇ05 | Bağlam merkezli kuramlarla ilgili yazılmış makale, kitap, tez vb. kaynakları değerlendirir. |
ÖÇ06 | Tarihi-coğrafi Fin kuramıyla ilgili yazılmış makale, kitap, tez vb. kaynakları değerlendirir. |
ÖÇ07 | Psikoanalitik kuramla ilgili yazılmış makale, kitap, tez vb. kaynakları değerlendirir. |
ÖÇ08 | Yapısalcı kuramla ilgili yazılmış makale, kitap, tez vb. kaynakları değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eski ve yeni metinleri değerlendirir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin gelişimini destekler. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkolojiyle ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar. | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bağlam Merkezli Halkbilimi Kuramları | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İşlevsel Halkbilimi Kuramı, Teorik Zemin ve Tarihçe | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Malinowski ve kültür tanımı | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Halkbilimini İşlevsel Çözümleme Modelleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sözlü Kompozisyon Teorisi, Teorik Zemin ve Tarihçe | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | M. Parry ve A. Lordun Çalışmaları | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sözlü Kompozisyon Teorisine Yapılan Eleştiriler, Teorinin Bugünkü Durumu. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders notlarıve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Performans Teorisinin Ortaya Çıktığı Teorik Zemin ve Tarihçesi. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Performans Teorisine Göre Halk bilimini Analiz Modellleri. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İcra, Metin Sözel doku ve Bağlam, İcra Olayı Tahlil Yöntemi. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Uygulamalı Halkbilimi Araştırmaları | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Ödev olarak hazırlanan kitap özetlerinin değerlendirilmesi 1 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Ödev olarak hazırlanan kitap özetlerinin değerlendirilmesi 2 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Ödev olarak hazırlanan kitap özetlerinin değerlendirilmesi 3 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notlarıve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notlarıve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |