TDE750 Tanzimattan Cumhuriyete Edebiyatımızda Eleştiri II

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TDE750
Ad Tanzimattan Cumhuriyete Edebiyatımızda Eleştiri II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi BEDRİ AYDOĞAN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı Servet-i Fünun, Fecr-i Ati ve Milli Edebiyatta eleştiri kavramı, örnek metinlerle eleştiri tarihi ve kuramıdır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği Servet-i Fünun eleştirisi, Fecr-i Ati Eleştirisi,Mili Edebiyat eleştirisi,tüm dönemlerin eleştiri özellikleri ve eleştiri yazarları, eleştiri, polemik farklarıdır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

J.C. Carlavi, J.C. Filloks, Edebi Eleştiri, (Çev Hümeyra Çakmaklı). Mahir Ünlü, Türkçede Yazınsal Eleştiri . Bilge Ercilasun, Servet-i Fünunda Edebi Tenkit. Olcay Önertoy, Edebiyatımızda Eleştiri, Tanzimat ve Serveti Fünun Dönemleri. Hece Dergisi Eleştiri Özel Sayısı. Türk Dili Eleştiri Özel Sayısı. Hasan Ali Yücel, Edebiyat Tarihimizden Bilge Ercilasun, İkinci Meşrutiyet Döneminde Tenkit Ulusal Kültür Dergisi, Fecri Ati Topluluğu İsmail Parlatır, Nurullah Çetin, Genç Kalemler Dergisi Ramazan Korkmaz, Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı

Notlar

J.C. Carlavi, J.C. Filloks, Edebi Eleştiri, (Çev Hümeyra Çakmaklı). Mahir Ünlü, Türkçede Yazınsal Eleştiri . Bilge Ercilasun, Servet-i Fünunda Edebi Tenkit. Olcay Önertoy, Edebiyatımızda Eleştiri, Tanzimat ve Serveti Fünun Dönemleri. Hece Dergisi Eleştiri Özel Sayısı. Türk Dili Eleştiri Özel Sayısı. Hasan Ali Yücel, Edebiyat Tarihimizden Bilge Ercilasun, İkinci Meşrutiyet Döneminde Tenkit Ulusal Kültür Dergisi, Fecri Ati Topluluğu İsmail Parlatır, Nurullah Çetin, Genç Kalemler Dergisi Ramazan Korkmaz, Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Servet-i Fünun eleştirisini açıklar.
ÖÇ02 Fecr-i Ati Eleştirisini açıklar.
ÖÇ03 Mili Edebiyat eleştirisini tanır.
ÖÇ04 Tüm dönemlerin eleştiri özelliklerini açıklar.
ÖÇ05 Tüm dönemlerin eleştiri yazarlarını araştırır.
ÖÇ06 Tüm dönemlerin eleştiri yazarları hakkında bilgi sunar.
ÖÇ07 Tartışma, eleştiri, polemik farklarını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eski ve yeni metinleri değerlendirir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin gelişimini destekler. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkolojiyle ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. 3
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Servet-i Fünun Eleştirisine genel bakış Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Servet-i Fünun Eleştirinde kişiler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Servet-i Fünunda türlere göre eleştiri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Uygulama (Mehmet Rauf, Tekamül-i Tenkit) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Tekamül-i Tenkit Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Dekadanlık I Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Dekadanlık II Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi, Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Klasikler Tartışması Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Fecr-i Ati Eleştirisi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Çıkmaz Sokak Çerçevesinde eleştiri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Fecr-i Atide eleştiri yapanlar Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Milli Edebiyat genel bakış Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Genç Kalemlerde eleştiri I Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Genç Kalemlerde eleştiri II Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 09:54