TDE730 Tanzimat Döneminde Roman II

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TDE730
Ad Tanzimat Döneminde Roman II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi BEDRİ AYDOĞAN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı birinci dönemdeki amaçların sürdürülüp geliştirilmesidir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği Recaizade Mahmut Ekrem, Nabizade Nazım, Ahmet Midhat Efendi'nin eserlerinin analizidir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Mustafa Nihat Özön, Türkçede Roman. Güzin Dino, Türk Romanının Doğuşu. Robert Finn, Türk Romanı. Berna Moran, Türk Edebiyatına Eleştirel Bir Bakış 3 cilt. Cevdet Kudret, Türk Edebiyatında Hikaye ve Roman, 3 cilt. İsmail Parlatır vd, Tanzimat Edebiyatı. Orhan Okay, Batılılaşma Devri Türk Edebiyatı.

Notlar

Mustafa Nihat Özön, Türkçede Roman. Güzin Dino, Türk Romanının Doğuşu. Robert Finn, Türk Romanı. Berna Moran, Türk Edebiyatına Eleştirel Bir Bakış 3 cilt. Cevdet Kudret, Türk Edebiyatında Hikaye ve Roman, 3 cilt. İsmail Parlatır vd, Tanzimat Edebiyatı. Orhan Okay, Batılılaşma Devri Türk Edebiyatı.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tanzimat devri romanını tanır.
ÖÇ02 Tanzimat devrinden roman analizleri yapar.
ÖÇ03 Roman analizlerini sunar.
ÖÇ04 Tanzimat devri romanlarını tartışır.
ÖÇ05 Tanzimat romanının genel özelliklerini tanır.
ÖÇ06 Tanzimat romancılarının roman ile ilgili görüşlerini açıklar.
ÖÇ07 Romanların özelliklerini saptar.
ÖÇ08 Romanların Tanzimat romanı içindeki yeri ve önemini belirler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eski ve yeni metinleri değerlendirir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin gelişimini destekler. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkolojiyle ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. 3
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Recaizade Mahmet Ekrem, Araba Sevdası Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Araba Sevdası Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Nabizade Nazım, Karabibik Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Ahmet Midhat Efendi, Bahtiyarlık Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Bahtiyarlık Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Felsefe-i Zenan I Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Felsefe-i Zenan II Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 A.Midhat Efendi, Fenni Bir Roman yahut Amerika Doktorları I Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 A.Midhat Efendi, Fenni Bir Roman yahut Amerika Doktorları II Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Uygulama I (Tanzimat Sanatçılarının romancılıkları üzerine değerlendirme I) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Uygulama II (Tanzimat Sanatçılarının romancılıkları üzerine değerlendirme II) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Tanzimat Romanının özellikleri I Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Tanzimat Romanının özellikleri II Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Tanzimat Romanının özellikleri III Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 09:54