TDE712 Yeni Türk Edebiyatının Kaynakları II

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TDE712
Ad Yeni Türk Edebiyatının Kaynakları II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA APAYDIN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı Yeni Türk edebiyatı alanındaki akademik çalışmaları tanıtmak; bu çalışmalardaki yöntem ve içerik özelliklerini tartışmak; alan çalışmaları için gerekli kaynaklar hakkında bilgi vermektir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği Yeni Türk edebiyatı akademik yayınlarının tarihçesine genel bir bakış, alanda akademik çalışma yapan bilim insanları, Tanpınar ve alanla ilgili çalışmaları, Tanpınarın 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihinin yöntem ve içerik özellikleri, Mehmet Kaplan ve alana katkıları, Mehmet Kaplanın Tevfik Fikret adlı çalışmasının incelenmesi, Gündüz Akıncının akademik çalışmaları, Gündüz Akıncının Abdülhak Hamit Tarhan adlı çalışmasının incelenmesi, İnci Enginünün akademik çalışmaları, İnci Enginünün Halide Edib Adıvarın Eserlerinde Doğu ve Batı Meselesi adlı çalışmasının incelenmesi, Zeynep Kermanın akademik çalışmalarının değerlendirilmesidir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Şerif Aktaş, Edebiyatta Üslup ve Problemleri Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış Jale Parla, Babalar ve Oğullar Nurdan Gürbilek, Ev Ödevi Erdal Doğan, Edebiyatımızda Dergiler

Notlar

Şerif Aktaş, Edebiyatta Üslup ve Problemleri Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış Jale Parla, Babalar ve Oğullar Nurdan Gürbilek, Ev Ödevi Erdal Doğan, Edebiyatımızda Dergiler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yeni Türk edebiyatı alanında akademik çalışma alanlarını tanır.
ÖÇ02 Yeni Türk edebiyatı alanında akademik çalışma alanları hakkında bilgi sunar.
ÖÇ03 Yeni Türk edebiyatı çalışmaları yapan bilim adamlarını tanır.
ÖÇ04 Yeni Türk edebiyatı çalışmaları yapan bilim adamları hakkında bilgi sunar.
ÖÇ05 Yeni Türk edebiyatı çalışmaları yapan bilim adamlarının eserlerinden örnekler sunar.
ÖÇ06 Yeni Türk edebiyatı çalışmaları yapan bilim adamlarının eserlerini tanır.
ÖÇ07 Alanda yapılan yayınların yöntem sorunlarını tartışır.
ÖÇ08 Alanda yapılan yayınların içerik sorunlarını tartışır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eski ve yeni metinleri değerlendirir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin gelişimini destekler. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkolojiyle ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. 3
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yakın dönem yeni Türk edebiyatı çalışmalarına genel bir bakış. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Şerif Aktaşın akademik çalışmalarının incelenmesi. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Türkoloji dünyası dışından alana katkı sağlayanlar. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Berna Moranın Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış adlı eserinin çözümlenmesi. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Bena Moranın eleştiri yöntemi. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Jale Parlanın alanla ilgili yayınları. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Jale Parlanın Babalar ve Oğullar adlı çalışmasının incelenmesi. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Nurdan Gürbilekin çalışmaları. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Nurdan Gürbilekin yayınlarının alana katkısının tartışılması. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Süreli yayınların yeni Türk edebiyatı kaynağı olarak kullanılma potansiyeli. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Edebiyat dergiciliğinin dünü, bugünü. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Alanla ilgili akademik süreli yayınların tanıtılması Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Uygulama I (Genel Tekrar I) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Uygulama II (Genel Tekrar II) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 09:54