Genel Bilgi
Kod | TDE712 |
Ad | Yeni Türk Edebiyatının Kaynakları II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA APAYDIN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Yeni Türk edebiyatı alanındaki akademik çalışmaları tanıtmak; bu çalışmalardaki yöntem ve içerik özelliklerini tartışmak; alan çalışmaları için gerekli kaynaklar hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği Yeni Türk edebiyatı akademik yayınlarının tarihçesine genel bir bakış, alanda akademik çalışma yapan bilim insanları, Tanpınar ve alanla ilgili çalışmaları, Tanpınarın 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihinin yöntem ve içerik özellikleri, Mehmet Kaplan ve alana katkıları, Mehmet Kaplanın Tevfik Fikret adlı çalışmasının incelenmesi, Gündüz Akıncının akademik çalışmaları, Gündüz Akıncının Abdülhak Hamit Tarhan adlı çalışmasının incelenmesi, İnci Enginünün akademik çalışmaları, İnci Enginünün Halide Edib Adıvarın Eserlerinde Doğu ve Batı Meselesi adlı çalışmasının incelenmesi, Zeynep Kermanın akademik çalışmalarının değerlendirilmesidir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Şerif Aktaş, Edebiyatta Üslup ve Problemleri Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış Jale Parla, Babalar ve Oğullar Nurdan Gürbilek, Ev Ödevi Erdal Doğan, Edebiyatımızda Dergiler
Notlar
Şerif Aktaş, Edebiyatta Üslup ve Problemleri Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış Jale Parla, Babalar ve Oğullar Nurdan Gürbilek, Ev Ödevi Erdal Doğan, Edebiyatımızda Dergiler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yeni Türk edebiyatı alanında akademik çalışma alanlarını tanır. |
ÖÇ02 | Yeni Türk edebiyatı alanında akademik çalışma alanları hakkında bilgi sunar. |
ÖÇ03 | Yeni Türk edebiyatı çalışmaları yapan bilim adamlarını tanır. |
ÖÇ04 | Yeni Türk edebiyatı çalışmaları yapan bilim adamları hakkında bilgi sunar. |
ÖÇ05 | Yeni Türk edebiyatı çalışmaları yapan bilim adamlarının eserlerinden örnekler sunar. |
ÖÇ06 | Yeni Türk edebiyatı çalışmaları yapan bilim adamlarının eserlerini tanır. |
ÖÇ07 | Alanda yapılan yayınların yöntem sorunlarını tartışır. |
ÖÇ08 | Alanda yapılan yayınların içerik sorunlarını tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eski ve yeni metinleri değerlendirir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin gelişimini destekler. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkolojiyle ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yakın dönem yeni Türk edebiyatı çalışmalarına genel bir bakış. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Şerif Aktaşın akademik çalışmalarının incelenmesi. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Türkoloji dünyası dışından alana katkı sağlayanlar. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Berna Moranın Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış adlı eserinin çözümlenmesi. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Bena Moranın eleştiri yöntemi. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Jale Parlanın alanla ilgili yayınları. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Jale Parlanın Babalar ve Oğullar adlı çalışmasının incelenmesi. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Nurdan Gürbilekin çalışmaları. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Nurdan Gürbilekin yayınlarının alana katkısının tartışılması. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Süreli yayınların yeni Türk edebiyatı kaynağı olarak kullanılma potansiyeli. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Edebiyat dergiciliğinin dünü, bugünü. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Alanla ilgili akademik süreli yayınların tanıtılması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Uygulama I (Genel Tekrar I) | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Uygulama II (Genel Tekrar II) | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |