Genel Bilgi
Kod | EFMZ423 |
Ad | Öğretmenlik Uygulaması I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-6 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 10 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. FEHMİ KANALMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SONER TİRE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. AŞKIN ŞEN GÖK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; resim-iş eğitimi öğretmen adaylarının eğitimde kullanılan ölçme araçlarının özelliklerini tanımalarını sağlamak, bu araçların kullanımı konusundaki farkındalıklarını, bilgi ve becerilerini geliştirmek ve öğrenci başarısını değerlendirmede dikkat etmesi gereken hususları benimsemelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapmayı içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
okul deneyimi 1 ve 2
Notlar
Öğretmenlik Uygulaması Ve Ders Planları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uygulama okullarındaki öğretme-öğrenme faaliyetlerini gözleyebilir. |
ÖÇ02 | Meslek alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bir dersin hazırlık çalışmalarını yapar. |
ÖÇ03 | Eğitim programında yer alan kazanımlara uygun öğrenme ortamları düzenler |
ÖÇ04 | Sınıf içinde istenmeyen davranışları önleme ve baş etme yollarını fark eder. |
ÖÇ05 | Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirir |
ÖÇ06 | Ders planı hazırlar. |
ÖÇ07 | Ders planını sınıfta uygulayabilir. |
ÖÇ08 | Sınıf yönetimi becerilerini gerçek sınıflarda uygulayabilir. |
ÖÇ09 | Amaca uygun ölçme araçlarını hazırlar. |
ÖÇ10 | Amaca uygun değerlendirme yapar. |
ÖÇ11 | Portfolyo hazırlama becerisi kazanır. |
ÖÇ12 | Öz değerlendirme raporları hazırlayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar eğitiminin temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 1 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dönem planı ve yapılacak çalışmalar hakkında açıklamaların yapılması | Bilgilendirme toplantıları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
2 | Okul yöneticilerinin sorumlulukları, okul kuralları ve okul- çevre ilişkisi | Dosyadaki bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Öğretmenin okuldaki bir günü | Bir günlük gözlem planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
4 | Öğrencinin gözlenmesi | Bir günlük gözlem planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
5 | Dersin Yönetimi ve Sınıfın Kontrolü | Dosyadaki bilgiler ve bir günlük gözlem planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
6 | Soru Sorma Alıştırmaları | Dosyadaki bilgiler ve rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
7 | Çalışma Yapraklarının Hazırlanması ve Kullanılması | Dosyadaki bilgiler, okuldaki rehber öğretmen ile görüşme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar ve dönüt verme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
9 | Öğretim Materyali Hazırlama | Materyal hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
10 | Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri | Dosyadaki bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
11 | Öğretimde benzetimden yararlanma | Okuldaki rehber öğretmen ve akademisyen ile görüşme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
12 | Sınıf etkinliklerinin yönetimi ve planlanması | Dosyadaki bilgiler, okuldaki rehber öğretmen ile görüşme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
13 | Değerlendirme ve Kayıt Tutma | Okuldaki rehber öğretmen ve akademisyen ile görüşme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
14 | Test Hazırlama, Puanlama, Analiz | Dosyadaki bilgiler, okuldaki rehber öğretmen ile görüşme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
15 | Dersi Planlama ve Etkinlikleri Sıraya Koyma | Okuldaki rehber öğretmen ve akademisyen ile görüşme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar, okuldaki rehber öğretmen ile görüşme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama Dosyasının Değerlendirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 24 | 24 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 64 | 64 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 242 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 9,68 | ||
AKTS | 10 AKTS |