Genel Bilgi
Kod | RSMZ405 |
Ad | Anasanat Atölye 5 (Resim) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SONER TİRE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SONER TİRE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, resmin teknik ve plastik unsurlarını dikkate alarak gözlem, bilgi ve deneyimleri ile yaratıcı yeteneklerini kullanarak özgün sanatsal çalışmalar üretmektir.
Dersin İçeriği
Bu derste öğrenciler günümüz sanatının konu, kavram ve problemleri doğrultusunda, gözlem, bilgi ve deneyimleri ile yaratıcı yeteneklerini kullanarak özgün sanatsal çalışmalar üretir.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu Ana Sanat Atölye I, II, III ve IV derslerini almış olmaktır.
Kaynaklar
-N. Keser, Sanat sözlüğü, Ankara: Ütopya Yayınevi -N. Lynton, Modern Sanatın Öyküsü, , Remzi Kitabevi -E.H. Gombrich, E.H. Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi -E.L. Smith, Art Today, A Phaidon Book
Notlar
Online müzeler, sanatçı katalogları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Özgün bir çalışmanın yaratılmasında amaç ve kavramlar doğrultusunda eskizler ve taslaklar yapar. |
ÖÇ02 | Günümüz teknolojilerini çalışmalarında kullanır. |
ÖÇ03 | Sanatsal deneyim ve birikimin bütün olanaklarından yararlanarak, özgün bir sanatsal çalışma tasarlar. |
ÖÇ04 | Günümüz sanat anlayışını tartışır. |
ÖÇ05 | Temel resim tekniklerini kullanır |
ÖÇ06 | Resim sanatının temel kavram ve terimlerini tanımlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar eğitiminin temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat mekânlarını eğitim öğretim sürecinde etkin bir şekilde kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | 5 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 2 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Malzeme ve projeler hakkında öğrenci bilgilendirilecek. Öğrencilere dönem boyunca sorumlu oldukları çalışmalar açıklanacak. | Ders materyallerinin sağlanması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Öğrenci projeleriyle ilgili teorik metinler, sergi görselleri, sanatçı ve sanat yapıtı örnekleri incelenecek | Desen, eskiz ve taslak çizimler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Bireysel uygulamalar için hazırlık ve eskizler | Desen, eskiz ve taslak çizimler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Atölye çalışmasına devam | Desen, eskiz ve taslak çizimler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Davetli sanatçıyla resim sanatı ve sanatçılar üzerine tartışma | Desen, eskiz ve taslak çizimler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Atölyede çalışma ve araştırmalara devam edilmesi | Desen, eskiz ve taslak çizimler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Öğrenci çalışmalarının yorumlanması ve değerlendirilmesi | Desen, eskiz ve taslak çizimler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | portfolyo hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
9 | Final sınavı projesi için hazırlıkların yapılması | Desen, eskiz ve taslak çizimler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Proje için eskizler ve araştırmaların yapılması | Desen, eskiz ve taslak çizimler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Eskizlerin geliştirilmesi ve uygulanması | Desen, eskiz ve taslak çizimler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Projelerle ilişkili örnek sanatçı eserlerinin incelenmesi, tartışma ve öneriler. | Desen, eskiz ve taslak çizimler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Çalışmaların eleştiriler ve öneriler doğrultusunda geliştirilmesi | Desen, eskiz ve taslak çizimler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Atölyede proje çalışmasına devam edilmesi | Desen, eskiz ve taslak çizimler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Portfolyo ve sergi hazırlıkları | Eserlerin fotoğraflarının çekilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,60 | ||
AKTS | 4 AKTS |