ELT841 Global Citizenship (GC) and Education for Sustainable Development (ESD)

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT841
Ad Global Citizenship (GC) and Education for Sustainable Development (ESD)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HASAN BEDİR
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HASAN BEDİR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu nedenle, bu ders Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim (ESD), BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri (SDG) ve ESD metodolojilerine odaklanacak disiplinler arası bir dersdir. Ders, doktora öğrencilerinin sürdürülebilirlik için öğrenme ve öğretme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Dersteki konular, sürdürülebilir kalkınma için yerel ve küresel zorlukları özellikle UNESCO, ve başka araştırmacılar tarafından yürütülen araştırmalardan örnekleri içermektedir.

Dersin İçeriği

Günümüzde doktora programları, belirli derslere odaklanmaktan daha çok disiplinler arası çalışmaların bir buluşma noktasını sağlayan daha genel konuma yönelmiştir. Ayrıca, öğrencileri karmaşık eğitimsel, ekonomik, sosyal ve çevresel sorunları çözmeleri ve eğitim hedeflerine ulaşmak için yenilikçi yollar bulmaları için eğitmeyi amaçlamaktadır

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1. Adams, W.M. (2009. Green Development: Environment and Sustainability in a Developing World. Third Edition. Oxon, UK and New York, Routledge, pp. 1–25 McKeown, R. (2002). Education for sustainable development Toolkit. Retrieved from http://www.esdtoolkit.org/esd_toolkit_v2.pdf 2. Park, S. (2013). Global Citizenship Education: Goals and Challenges in the New Millennium (APCEIU Research Reports 2013-02). Seoul: Seoul Selection. Retrived from https://gcedclearinghouse.org/resources/global-citizenship-education-goals-and-challenges-new-millennium 3. Peter Glavič, 2020. Identifying Key Issues of Education for Sustainable Development, Sustainability, MDPI, Open Access Journal, vol. 12(16), pages 1-18, August. 4. Rosén, A., Edström, K., Grøm, A., Gumaelius, L., Munkebo Hussman, P., Högfeldt, A.-k., … Fruergaard Astrup, T. (2019). Mapping the CDIO syllabus to the UNESCO key competencies for sustainability. Proceedings of the 15th International CDIO Conference, Aarhus. University, Aarhus, Denmark, Retrived from https://research.chalmers.se/publication/511919/file/511919_Fulltext.pdf 5. UNESCO. (2018). Guidebook on Education for Sustainable Development for educators. France: UNESCO 6. Yao, YDO. (2019). An Introduction to the SDGs Club Activity Pack and Guide for teachers. Retrieved from https://worldslargestlesson.globalgoals.org/wp-content/uploads/2020/08/PE049%E2%80%94Club-Activity-Pack-and-Guide-July-2020v5.pdf 7. W. Leal Filho & P. Pace (Eds.), Teaching education for sustainable development at university level (pp. 125–145). The Netherlands: Springer.

Notlar

İnternet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Küresel Vatandaşlık Eğitimine (GCED) yönelik bilgi, beceri, değer ve tutumlarını geliştirecekler
ÖÇ02 GCED İlkelerini anlayacak ve kullanacaktırlar
ÖÇ03 Sürdürülebilir Kalkınmanın (SD) temel kavramlarını ve , çevresel, sosyal ve ekonomik boyutlarını anlayacaklar.
ÖÇ04 BM tarafından belirlenen 17 Hedefin ilkelerini kavrayacaklar
ÖÇ05 Sürdürülebilirlik için Eğitimin Temel Temaları ve Yetkinlikleri anlayacaklar
ÖÇ06 Öğretmen Yetiştirmede Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitimin rolünü anlayacaklar
ÖÇ07 Öğretmen Eğitimi ile ilgili ESD Felsefeleri, Teorileri ve İlkelerini kavrayacaklar
ÖÇ08 Education for Sustainable Development (ESD) için Pedagojik Yaklaşımları anlayacak ve kullanacaklar
ÖÇ09 Değerlendirmeyi araçları tanıyacak ve kullanacaklar (ESD nin derslere entegresi için)
ÖÇ10 Sürdürülebilirlik için Eğitimin ile ilgili projeler geliştirecek ve sunacaklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse Giriş ve Dersin İzlencesinin tanıtımı Derse katılım Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Dünya Yurttaşlığı Anlamı ve Önemi Dünya Vatandaşlığı araştırması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Dünya yuttaşlığı eğitimi prensipleri İlgili kaynakları okumak ve fikir üretmek Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Dünya yuttaşlığı eğitimi Temel Sorunları ve Zorlukları Temel sorunları ve zorlukları gözden geçirme ve örnekler geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Yoksulluğa Son, Açlığa Son, Sağlık ve Kaliteli Yaşam, Nitelikli Eğitim, Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Birleşmiş Milletlerin belirlediği 17 Amaç Metnin Ek 6'sında verilen sorulardan 5 tane seçin ve yanıtlayın. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
6 Temiz Su ve Sanitasyon, Erişilebilir ve Temiz Enerji, İnsana Yakışır İş ve Ekonomik Büyüme, Sanayi, Yenilikçilik ve Altyapı, Eşitsizliklerin Azaltılması, Sürdürülebilir Şehirler ve Topluluklar Metnin Ek 7 de verilen sorulardan 5 tane seçin ve yanıtlayın. Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme
7 Sorumlu Üretim ve Tüketim, İklim Eylemi, Sudaki Yaşam, Karasal Yaşam, Barış, Adalet ve Güçlü Kurumlar, Amaçlar için Ortaklıklar Metnin Ek8 de verilen sorulardan 5 tane seçin ve yanıtlayın. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
8 Ara Sınavlar Proje için hazırlık yapma ve planlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Öğretmen Eğitiminde Sürdürülebilir Gelişme için Eğitim Ders kaynaklarını okuma ve inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Öğretmen Eğitimi Müfredatında Sürdürülebilir Gelişme için Eğitim İlgili Kaynakları ve internet kaynaklarını inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Öğretmen Eğitiminde ESD Felsefeleri, Teorileri ve İlkeleri Kaynak taraması yapma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 ESD için Öğretmen Eğitiminde Temel Konular Şu anki eğitimde ESD yerini inceleme Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
13 Öğretmen Eğitiminde ESD nin Önemi Öğretmen eğitiminde ESD yerini inceleme Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 ESD için Pedagojik Yaklaşımlar Yenilikçi Pedagojileri Araştırma ve Okuma Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme
15 ESD Ölçme ve Değerlendirme Geleneksel ve Yenilikçi Pedagojilerin Karşılaştırılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Assessment Tools for ESD Geleneksel ve Yenilikçi Pedagojilerin Karşılaştırılması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Projeye karar verme ve proje hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 09:56