Genel Bilgi
| Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ | 
| İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (DR) (İNGİLİZCE) | |
| Kod | ELT832 | 
| Ad | Classroom Discourse in Action and Teacher Development | 
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Dönem | Bahar | 
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 6 AKTS | 
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | İngilizce | 
| Seviye | Doktora Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RANA YILDIRIM | 
| Dersin Öğretim Elemanı | Prof. Dr. RANA YILDIRIM
                                                    (Bahar)
                                                    (A Grubu)
                                                    (Sor. Öğr. Ele.) | 
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, yabancı dil öğretmede önemli olan, dil, iletişim ve öğrenme arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu bağlamda derstte sınıf söyleminin/sınıf içi iletişimin ana özellikleri ve yapısı, -sınıf söyleminin öğrenme ve öğretmeyle ilişkisi, -sınıf söyleminin incelenmesinde kullanılan farklı yaklaşımlar ve -sınıf içi iletişim yetisi konuları üzerinde çalışmalar yapılacaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin amacı, yabancı dil öğretmede önemli olan, dil, iletişim ve öğrenme arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu bağlamda derstte sınıf söyleminin/sınıf içi iletişimin ana özellikleri ve yapısı, -sınıf söyleminin öğrenme ve öğretmeyle ilişkisi, -sınıf söyleminin incelenmesinde kullanılan farklı yaklaşımlar ve -sınıf içi iletişim yetisi konuları üzerinde çalışmalar yapılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Walsh, S. (2011) Exploring Classroom Discourse. Routledge. Seedhouse, P. (2004). The interactional architecture of the language classroom: A conversation analysis perspective. Oxford: Blackwell.
Notlar
Additional articles provided by the course tutor.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Sınıf söylemi hakkında farklı açılardan bilgi sahibi olur. | 
| ÖÇ02 | etkili bir öğretim için önemli olan dil, iletişim ve öğrenmede dil ve iletişim arasındaki ilişkinin farkına varır ve bunu farkındalığı derslerde gösterir. | 
| ÖÇ03 | sınıf söylemini çalışmada kullanılan farklı yaklaşımları değerlendirir. | 
| ÖÇ04 | sınıf iletişimi yetisi kavramı hakkında farkındalık oluşturur. | 
| ÖÇ05 | sınıf iletişimi yetisi kavramı hakkında araştırma, değerlendirme ve yansıtma yapar. | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. | |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | 5 | 
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. | 5 | 
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 5 | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Introduction: Nature of Classroom Interaction | makale/kitap bölümü okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev | 
| 2 | Classroom Discourse and Teaching | makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev | 
| 3 | Classroom Discourse and Learning | makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev | 
| 4 | Approaches to studying classroom discourse-1 | makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev | 
| 5 | Approaches to studying classroom discourse-2 | makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev | 
| 6 | Alternative approaches to studying classroom discourse | makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev | 
| 7 | Enhancing understandings of classroom discourse | makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev | 
| 8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev | |
| 9 | The SETT Framework-1 | makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev | 
| 10 | The SETT Framework | makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev | 
| 11 | Classroom discourse as reflective practice | makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev | 
| 12 | Classroom interactional competence-1 | makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev | 
| 13 | Classroom interactional competence-2 | makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev | 
| 14 | Classroom Discourse: Looking back | makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev | 
| 15 | Classroom Discourse: Future Directions | makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım | 
| 16 | Revizyon | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap | 
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım | 
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||