Genel Bilgi
Kod | ELT829 |
Ad | Leadership and Management in ELT |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YASEMİN KIRKGÖZ |
Dersin Amacı / Hedefi
İngiliz dili eğitiminde kuramsal, uygulama ve araştırma düzeylerinde, liderlik ve yöneticilik alanlarında temel kavramları ve uygulamaları öğretir.
Dersin İçeriği
İngiliz dili eğitiminde liderlik ve yöneticilik uygulamaları ile ilgili iyi örnekleri sunar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bush, Tony (2008). Leadership and Management Development in Education. London: SAGE. Briggs Ann R.J., & Sommefeldt, D. (2002). Managing Effective Learning and Teaching. SAGE. Fullan, M. G. (2001). The new meaning of educational change, (3rd ed.) London: Cassell. Kırkgöz, Y. (2009). “The Challenge of Introducing Innovation as a Curriculum Renewal Process in a Turkish University”, Revitalizing an Established Program for Adult Learners, ed. A. Rice (Ed.) Alexandria, Va: TESOL. Lee G. Bolman, Lee, G. & Deal, Terrence E. (1991). Leadership and management effectiveness: A multi-frame, multi-sector analysis. Human Resource Management, 30(4), 509–534. Coleman, M., & Glover, D. (2010). Educational Leadership and Management: Developing insights and skills. OUP. Rathert, S., & Kırkgöz, Y. (2017). Examining leadership perceptions and practices to deliberate on educational policy implementation. An interdisciplinary approach. International Journal on Lifelong Education and Leadership, 3(1), 1-10.
Notlar
Ek kaynaklar ders öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İngiliz dili eğitiminde liderlik ve yöneticilik uygulamaları ile ilgili temel kavramları tanır |
ÖÇ02 | Etkili liderlerin niteliklerini anlar |
ÖÇ03 | Stratejik ve finansal planlama ve yönetim prensiplerini ve uygulamalarını analiz eder. |
ÖÇ04 | İngiliz dili eğitimi mesleğinde zaman yönetimi stratejilerini değerlendirir |
ÖÇ05 | Etkili bir toplantı yönetiminin planlanması ve uygulanmasını anlar |
ÖÇ06 | Ulusal ve uluslararası bağlamda liderlik ve yöneticilik uygulamalarını bilir |
ÖÇ07 | Eğitim alanında liderlik ve yöneticilik uygulamaları ile ilgili stratejileri anlar ve değerlendirir |
ÖÇ08 | Bir kurumum (okulun) nasıl işlediği ve nasıl yapılandırıldığını anlar ve analiz eder |
ÖÇ09 | Eğitim reformu, değişim yönetimi ve kişisel yönetim gibi konuları kavrar |
ÖÇ10 | Yönetimsel kuramlar ve uygulamaları anlar |
ÖÇ11 | Liderlik ve yöneticilik alanında iyi uygulamaları anlar ve değerlendirir |
ÖÇ12 | Yönetimsel kuramlar ve uygulamaları analiz eder |
ÖÇ13 | Liderlik ve yöneticilik becerilerini anlar ve analiz eder |
ÖÇ14 | Türkiye ve diğer ülkelerde liderlik ve yöneticilik uygulamalarını değerlendirir |
ÖÇ15 | Liderlik ve yöneticilik alanında temel kavram ve uygulamaları kritik olarak değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İngiliz dili eğitiminde liderlik ve yöneticilik uygulamaları ile ilgili temel kavramlar | Kitaptan ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
2 | Etkili liderlerin nitelikleri | Özet çıkartmak | Öğretim Yöntemleri: Benzetim, Örnek Olay |
3 | Stratejik ve finansal planlama ve yönetim | Listelemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | İngiliz dili eğitimi alanında zaman yönetimi | Tablo halinde göstermek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
5 | Lider adayları olarak etkili toplantı yönetiminin planlanması ve uygulanması | Kitaptan ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Benzetim, Beyin Fırtınası |
6 | Ulusal ve uluslararası bağlamda liderlik ve yöneticilik uygulamaları | Internet araştırması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Beyin Fırtınası |
7 | Liderlik ve yöneticilik uygulamalarında etkili stratejiler | Kütüphane araştırması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Altı Şapka, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
|
9 | Bir kurumum (okulun) nasıl işlediği ve nasıl yapılandırıldığını incelemek | İki değişik okulun müdürüyle mülakat yapmak | Öğretim Yöntemleri: Benzetim, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Eğitim reform, değişim yönetimi ve kişisel yönetim | Kitaptan ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Yönetimsel kuramlar ve uygulamalar | Konunun özetini hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
12 | Liderlik ve yöneticilikte iyi uygulamaların tartışılması ve değerlendirilmesi | Değişik makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Liderlik ve yöneticilik becerilerinin uygulanması | Öz değerlendirme yazmak | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
14 | Türkiye ve diğer ülkelerde liderlik ve yöneticilik uygulamaları | Writing a report on the topic | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Grup Çalışması |
15 | Liderlik ve yöneticilik örnekleri | Writing examples | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Tekrar | Konuların özetini hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Problem Çözme |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |