Genel Bilgi
Kod | ELT816 |
Ad | SLA Research for Language Teaching |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ERDOĞAN BADA |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, katılımcılarına, İngilizce öğretimi ve öğrenimine özel atıfta bulunarak, teorik ve ampirik olarak yürütülen çok çeşitli çalışmalar hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Dil öğrenimi ve edinimi ile ilgili araştırma konuları
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Davies, Alan and Elder (Eds.) (2005). The Handbook of Applied Linguistics. Blackwell Publishing. Smith, M.S. (1995). Second Language Learning: Theoretical Foundations. Longman Related research articles to topics to be covered.
Notlar
Güncel Yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Katılımcılar teorik ve pratik bilgilerini SLA'da genişletirler. |
ÖÇ02 | Bu alanda yürütülen geniş bir araştırma yelpazesini tararlar. |
ÖÇ03 | Katılımcılar dil öğretiminde son gelişmelerden haberdar olurlar. |
ÖÇ04 | Katılımcılar dil ediniminde öğrenci bireysel farklılıkların önemini kavrarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İkinci Dil Öğrenimi | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Dil Öğrenimi Üzerindeki Sosyal Etkiler | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | SLA ve Nihai Erişim | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | SLL'de Bireysel Farklılıklar | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Dil ve Cinsiyet | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | İki Dilli Eğitim | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Konuşma Analizi | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Dil Sürekliliği | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Dil Kaybı | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Dil Planlaması | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Dil Öğretmeni Eğitimi | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | ÖAD Uygulaması | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Dil Ölçme ve Değerlendirmesi | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Dünya İngilizceleri | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |