Genel Bilgi
Kod | ELT815 |
Ad | Second Language Learning Theories |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RANA YILDIRIM |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, yabancı dil öğretmede önemli olan, dil, iletişim ve öğrenme arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu bağlamda derstte sınıf söyleminin/sınıf içi iletişimin ana özellikleri ve yapısı, -sınıf söyleminin öğrenme ve öğretmeyle ilişkisi, -sınıf söyleminin incelenmesinde kullanılan farklı yaklaşımlar ve -sınıf içi iletişim yetisi konuları üzerinde çalışmalar yapılacaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin amacı, yabancı dil öğretmede önemli olan, dil, iletişim ve öğrenme arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu bağlamda derstte sınıf söyleminin/sınıf içi iletişimin ana özellikleri ve yapısı, -sınıf söyleminin öğrenme ve öğretmeyle ilişkisi, -sınıf söyleminin incelenmesinde kullanılan farklı yaklaşımlar ve -sınıf içi iletişim yetisi konuları üzerinde çalışmalar yapılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Mitchell, R., & Myles, F. (2004). Second language learning theories (2nd ed.). London: Hodder Arnold.
Notlar
ek makale, konu bazlı video ve diğer kaynaklar dersin öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dil edinimini etkileyen çeşitli faktörleri araştırır. |
ÖÇ02 | ikinci dil edinimiyle ilgili kuramlar inceler. |
ÖÇ03 | Dil ediniminde öğretimin rolünü tartışır. |
ÖÇ04 | dil öğrenmeyi etkileyen bireysel ve toplumsal etkenlerle ilgili farkındalık oluşturur. |
ÖÇ05 | ikinci dil edimi ile ilgili araştırmaları okur ve eleştirel olarak değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dil Öğrenme araştırmalarının tarihsel süreci | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
2 | Dil Gelişimi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Evrensel Dilbilgisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Dil öğrenmede bilişsel yaklaşımlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sosyo kültürel bakış açıları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
6 | Toplum dilbilimsel yaklaşımlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Girdi, iletişim ve ürün | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bireysel farklılıklar, motivasyon ve öğrenme nedenleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Diğer bireysel farklılıklar ve öğrenme stilleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | sosyal ortamda dil öğrenme:kimlik, güç, yatırım, düzenek seçimi, düzenek değiştirme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Dil yetisi, iletişim yetisi, söylem yetisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Öğrenci sunumu-1 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Öğrenci sunumu-2 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Revizyon-1 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Revizyon-2 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma-tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |