Genel Bilgi
Kod | ELT807 |
Ad | Seminars in Applied Linguistics I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ERDOĞAN BADA |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, dil çalışmalarını hem teorik hem de pratik bakış açılarından tanıtmayı, bu tür çalışmaların dil öğretimi ve öğrenimine katkısını ve sonuçlarını İngilizce'ye yönelik olarak değerlendirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Uygulamalı Dilbilim Konuları Koleksiyonu
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Davies, Alan and Elder (Eds.) (2005). The Handbook of Applied Linguistics. Blackwell Publishing. Smith, M.S. (1995). Second Language Learning: Theoretical Foundations. Longman Related research articles to topics to be covered.
Notlar
Güncel Yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Katılımcılar, Uygulamalı Dilbilim alanındaki teorik ve pratik bakış açılarını genişletirler. |
ÖÇ02 | Katılımcılar, İngilizce'ye özel atıfta bulunarak dil öğretimi ve öğrenimine yapılan çalışmaların katkısını ve sonuçlarını değerlendirirler. |
ÖÇ03 | Katılımcılar, genel dilbilimi bilgilerini genişletirler. |
ÖÇ04 | Katılımcılar, toplum içinde çok dilliliğin önemini kavrarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uygulamalı Dilbilim Felsefesi | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Dil Açıklamaları | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Uygulamalı Dilbilim için Araştırma Yöntemleri | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Söylem Analizi | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Uygulamalı Dilbilimde İngilizce Anadilliler | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Sözlükbilim | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Stilistik | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Dil Tutumlarını Değerlendirme | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Dil, Düşünce ve Kültür | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Dil Azınlıkları | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Dil Derlemi | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Bilgisayar Destekli Dil Öğrenimi | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Dil ve Politika | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Dil ve Hukuk | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |