Genel Bilgi
Kod | RSMZ404 |
Ad | Anasanat Atölye 6 (Heykel) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. FEHMİ KANALMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin kişisel üslup ve teknik bilgilerini göz önünde bulundurarak özgün çalışmalar yapmaları ve bu dersle edinilen kazanımlarını, ilk ve orta eğitimin çeşitli kademelerinde uygulamaları amaçlanır.
Dersin İçeriği
Farklı teknik ve malzemeler (kil, ahşap, metal, vb.) ile öğrencilerin kendi eğilimlerine uygun 3 boyutlu biçimlendirme dili (modelaj, yontu, döküm, alçak ve yüksek kabartma vb.) oluşturma yeterliliğini geliştirici çalışmaları içerir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
YUNAN HEYKELİ, Bugünün Heykeli Klasik dönem Heykel Sanatı
Notlar
Heykel Ve Sanat Kuramları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nesnelerle olgular arasında ilişki kurarak doğayı ve nesneyi plastik olarak yorumlar. |
ÖÇ02 | Heykelde oran-orantı, ışık-gölge, form-hacim, yüzey, ritim, doku gibi kompozisyon elemanlarını açıklayabilir. |
ÖÇ03 | Heykelde hareket, ahenk-zıtlık, bütünlük, denge gibi kompozisyon ilkelerini açıklayabilir. |
ÖÇ04 | Soyutlama, deformasyon ve metamorfoz gibi tasarım yöntemlerini kullanarak özgün çalışmalar tasarlayabilir. |
ÖÇ05 | Farklı teknik ve malzemeler (kil, ahşap, metal, vb.) ile kendi eğilimlerine uygun 3 boyutlu biçimlendirmeler yapabilir. |
ÖÇ06 | Malzeme ve teknik bilgilerini ilk ve orta okul düzey öğrencilerine öğretebilir. |
ÖÇ07 | Sergileme yöntemleri, süreci, sunum teknikleri ve portfolyo hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel kavram ve ilkelerini açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | 1 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | 2 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı, yöntemi ve konularının belirlenme | Dersin içeriğinin ve kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Çalışma konuları, malzemeler ve teknik konusunda bilgilendirme. Örnek çalışma görselleri. | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | çalışma konularının eskizlerinin hazırlanması ve malzeme seçimi | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | 1. projenin uygulama süreci I | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | 1. projenin uygulama süreci II | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | 1. projenin uygulama süreci III | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | 1. projenin uygulama süreci, sonlandırma çalışmaları ve genel kontrol | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | 2. proje için kavram ve konu belirlenmesi | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | 2. proje için eskizler, çizimler, maketler ve örnek görsellerin incelenmesi | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | 2. proje için malzeme seçimi ( ağaç, taş metal, kil vs.) yapılması | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
12 | 2. projenin uygulama süreci I | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | 2. projenin uygulama süreci II | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | 2. projenin uygulama süreci III | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | 2. projenin genel kontrolünün yapılması (zımpara, patina, eskitme vb. işlemler.) | Proje sonlandırma hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,60 | ||
AKTS | 4 AKTS |