Genel Bilgi
Kod | FK108 |
Ad | Fizik Lab. 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-3 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BEKİR ÖZÇELİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Elektrik ve Manyetizma kuramlarını deneyler yardımıyla öğretmek
Dersin İçeriği
Grupların oluşturulması ve dersin işlenişi hakkında bilgilendirme yapılması, Van De Graff Jeneratörü ve Yük Kavramı, AC ve DC Dalgalarının Osiloskop Yardımıyla İncelenmesi, Eş Potansiyel Eğrileri, Dirençlerin Okunması ve Ohm Yasası, Dirençlerin Seri ve Paralel Bağlanması, Kondansatörlerin Şarj ve Deşarj Edilmesi, Wheatstone Köprüsü, Akım Terazisi, Faraday İndüksiyon Yasası ve Transformatörler, Telafi Deneyleri
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok.
Kaynaklar
Elektrik ve Manyetizma Laboratuarı Deney Föyü, A. Çetinkaya, İ. Özşahin, A. Bozduman. Adana, 2009.
Notlar
Elektrik ve Manyetizma Laboratuarı Deney Föyü, A. Çetinkaya, İ. Özşahin, A. Bozduman. Adana, 2009.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
ÖÇ02 | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
ÖÇ03 | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
ÖÇ04 | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir |
ÖÇ05 | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
ÖÇ06 | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
ÖÇ07 | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir |
ÖÇ08 | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
ÖÇ09 | Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
ÖÇ10 | Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
ÖÇ11 | Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir |
ÖÇ12 | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir |
ÖÇ13 | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
ÖÇ14 | Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir |
ÖÇ15 | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. | 5 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında söz sahibi olmaya başlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Güç Kaynakları ve Ölçüm Aletlerinin Tanıtımı | Yapılacak Deney Çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Van De Graff Jeneratörü ve Yük Kavramı Deneyi | Yapılacak Deney Çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | AC-DC Dalgalarının Osiloskop Yardımıyla İncelenmesi Deneyi | Yapılacak Deney Çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Eş Potansiyel Eğrileri Deneyi | Yapılacak Deney Çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Dirençlerin Okunması ve Ohm Yasası Deneyi | Yapılacak Deney Çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Seri Bağlanmada Voltajın Belirlenmesi Deneyi | Yapılacak Deney Çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Dirençlerin Paralel Bağlanması Deneyi | Yapılacak Deney Çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Biot-Savart Yasası Deneyi | Yapılacak Deney Çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Kondansatörlerin Dolması ve Boşaltılması Deneyi | Yapılacak Deney Çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Kondansatör ve direnç devresi deneyi | Yapılacak Deney Çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Wheatstone Köprüsü Deneyi | Yapılacak Deney Çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | RLC devresi deneyi | Yapılacak Deney Çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Akım Terazisi Deneyi | Yapılacak Deney Çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Faraday İndüksiyon Yasası ve Transformatörler Deneyi | Yapılacak Deney Çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yıl Sonu Sınavı | End of Year Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final | Final | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |