Genel Bilgi
Kod | KM124 |
Ad | Kimyacılar için Matematik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Dr. Öğr. Üyesi GÖKMEN SIĞIRCIK (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı matematiksel bilgi ve yöntemler hakkında temel bilgileri kazanmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste anlamlı sayılar, logaritma, grafikle gösterme, fonksiyonlar ve grafikler, interpolasyon-ekstrapolasyon, diferansiyel hesap, integral hesap, diferansiyel denklemler, sonsuz seriler, olasılık yönsüz ve yönlü nicelikler teorik ders, örnekler ve uygulamalar yoluyla işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
M. Ayhan Zeren, Kimyacılar için matematik, ISBN: 975-511-085-2, (1997).
Notlar
M. Ayhan Zeren, Kimyacılar için matematik, ISBN: 975-511-085-2, (1997).
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel matematik bilgilerini ve yöntemlerini ilişkilendirir. |
ÖÇ02 | Anlamlı sayıları tanımlar. |
ÖÇ03 | Logaritma işlemlerini yapar. |
ÖÇ04 | Fonksiyonlar ve grafikler ilişkilendirir. |
ÖÇ05 | İnterpolasyon-Ekstrapolasyon yapar. |
ÖÇ06 | Türev almayı öğrenir. |
ÖÇ07 | İntegral hesap yapar. |
ÖÇ08 | Diferansiyel denklemleri çözer. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. | 4 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında söz sahibi olmaya başlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Anlamlı sayılar | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Logaritma | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Grafikle Gösterme | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Fonksiyonlar ve grafikler | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | İnterpolasyon | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Ekstrapolasyon | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Diferansiyel hesap | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Arasınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İntegral hesap | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Diferansiyel denklemler | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Seriler | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Sonsuz seriler | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | İstatistik | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Olasılık | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Yönsüz ve yönlü nicelikler | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Finale hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Finale hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |