Genel Bilgi
Kod | KM239 |
Ad | Anorganik Kimya Lab. 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EMEL YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. EMEL YILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi BURAK AY (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı anorganik kimya analiz ve sentez yöntemlerinin öğrenilmesi, el becerilerinin kazandırılması, anorganik kimya dersi kapsamında işlenen konuların deneylerle desteklenmesidir
Dersin İçeriği
Bu derste çözelti hazırlama ve ayarlama, H3BO3 Kristallendirilmesi, Permanganat İyonu ve Kimyasal Davranışı, Sodyum Hipoklorit (Çamaşır Suyu) Eldesi ve Aktif Klor Tayini, Sodyum Asetat Eldesi, Laboratuvarda Amonyak Eldesi, Hidrojen Peroksit Eldesi, Amonyum Nikel(II) Sülfat Hekzahidratın Hazırlanması, Cu2O Eldesi, SYAB Çözünürlüğü ve MgSO4.7H2O Sentezi işlenmektedir
Dersin Ön Koşulu
KM239 Anorganik Kimya Lab. 1
Kaynaklar
Anorganik Kimya Laboratuvarı I Föyü
Notlar
İnorganik Kimya, Gary Miessler, Donald A. Tarr,2009 Palme Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çözelti Hazırlama ve Ayarlamayı öğrenir |
ÖÇ02 | Kristallendirmeyi öğrenir |
ÖÇ03 | Titrasyon ve redoks tepkimelerini öğrenir |
ÖÇ04 | Analiz ve Sentez yapmayı öğrenir |
ÖÇ05 | Farklı bileşiklerin sentezlenmesini öğrenir |
ÖÇ06 | Sert-Yumuşak Asit ve Bazların (SYAB) Çözünürlüğünü öğrenir |
ÖÇ07 | Çift Tuzların eldesini ve özelliklerini öğrenir |
ÖÇ08 | Sentezlediği ürünü nasıl karakterize edebileceğini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında söz sahibi olmaya başlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çözelti Hazırlama ve Ayarlama | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
2 | H3BO3 Kristallendirilmesi | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
3 | Permanganat İyonu ve Kimyasal Davranışı | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
4 | Sodyum Hipoklorit (Çamaşır Suyu) Eldesi ve Aktif Klor Tayini | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
5 | Sodyum Asetat Sentezi | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
6 | Laboratuvarda Amonyak Eldesi | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
7 | Alüminyum Klorürün Hazırlanması | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Deney Föyü | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hidrojen Peroksit Eldesi | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
10 | Amonyum Nikel(II) Sülfat Hekzahidratın Hazırlanması | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
11 | Cu2O Eldesi | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
12 | Sert-Yumuşak Asit ve Bazların (SYAB) Çözünürlüğü | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
13 | MgSO4.7H2O Sentezi | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
14 | Potasyum Alüminyum Sülfat Dodekahidratın (Şap) Hazırlanması | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
15 | Mazeret Deneylerinin Yapılması | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Deney Föyü | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Deney Föyü | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |