Genel Bilgi
Kod | KM238 |
Ad | Anorganik Kimya Lab. 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EMEL YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Dr. Öğr. Üyesi BURAK AY (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı dersi alan öğrencilerde kimyasal analiz ve sentez yöntemlerinin geliştirilmesi, sentezlenen maddelerin farklı cihazlar kullanarak yapılarının aydınlatılmasıdır
Dersin İçeriği
Bu derste verim Hesaplama ve Koordinasyon Kimyasına Giriş, Metal-Su Komplekslerinin Renkleri, Koordinasyon Bileşiklerinin Elektronik Spektrumu, Amonyumbakır(II)sülfat Çift Tuzu ve Tetraamminbakır(II)sülfatmonohidrat Komplekslerinin Sentezi, Tetraamminkarbonatokobalt(III)nitrat Kompleksinin Sentezi, Schiff Bazları ve Metal Komplekslerinin Eldesi, Pentaamminklorokobalt(III)klorür Kompleksinin Sentezi, UV-Vis ile K Oluşum Sabitinin Belirlenmesi, Hekzaamminkobalt(III)klorür Kompleks Sentezi, Geometrik izomeri (cis-trans), Manyetik Süsseptibilite ve Hekzaamminnikel(II)klorür Sentezi, UV-Vis spektrofotometre, Sentezlenen Komplekslerin FT-IR ile İncelenmesi konuları işlenmektedir
Dersin Ön Koşulu
KM239 Anorganik Kimya Lab. 1
Kaynaklar
Anorganik Kimya Laboratuvarı II Föyü
Notlar
İnorganik Kimya, Gary Miessler, Donald A. Tarr,2009 Palme Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Verim Hesaplamayı öğrenir |
ÖÇ02 | Koordinasyon Kimyasını öğrenir |
ÖÇ03 | Metal-Su Komplekslerinin Renklerini öğrenir |
ÖÇ04 | Koordinasyon Bileşiklerinin Elektronik Spektrumunu öğrenir |
ÖÇ05 | Koordinasyon Bileşiklerinin Sentezlenmesi öğrenir |
ÖÇ06 | Sentezlenen Komplekslerin Manyetik Özelliklerinin İncelenmesini öğrenir |
ÖÇ07 | Çift Işın Yollu UV-Vis Spektrofotometresinin Kullanımını ve Renk Kavramını Öğrenir |
ÖÇ08 | FT-IR Cihazı Kullanımını ve Koordinasyon Bileşiklerindeki Fonksiyonel Grupların Tespitini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında söz sahibi olmaya başlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Verim Hesaplama ve Koordinasyon Kimyasına Giriş | Deney Föyü | |
2 | Metal-Su Komplekslerinin Renkleri | Deney Föyü | |
3 | Koordinasyon Bileşiklerinin Elektronik Spektrumu | Deney Föyü | |
4 | Amonyumbakır(II) Sülfat Çift Tuzu ve Tetraamminbakır(II)sülfatmonohidrat Kompleksinin Sentezi | Deney Föyü | |
5 | Tetraamminkarbonatokobalt(III)nitrat Kompleksinin Sentezi | Deney Föyü | |
6 | Schiff Bazları ve Metal Komplekslerinin Eldesi | Deney Föyü | |
7 | Pentaamminklorokobalt(III)klorür Kompleksinin Sentezi, | Deney Föyü | |
8 | Ara Sınav | Deney Föyü | |
9 | UV-Vis ile K Oluşum Sabitinin Belirlenmesi | Deney Föyü | |
10 | Hekzaamminkobalt(III)klorür Kompleks Sentezi | Deney Föyü | |
11 | Geometrik izomeri (cis-trans) | Deney Föyü | |
12 | Manyetik Süsseptibilite ve Hekzaamminnikel(II)klorür Sentezi | Deney Föyü | |
13 | UV-Vis spektrofotometre | Deney Föyü | |
14 | Sentezlenen Komplekslerin FT-IR ile İncelenmesi | Deney Föyü | |
15 | Mazeret Deneylerinin Yapılması | Deney Föyü | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Deney Föyü | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Deney Föyü |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |