Genel Bilgi
Birim | FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ |
KİMYA PR. | |
Kod | KM339 |
Ad | Fizikokimya Lab. I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜLFEZA KARDAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GÜLFEZA KARDAŞ
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi GÖKMEN SIĞIRCIK (Güz) (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER (Güz) (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı fizikokimya teorik dersi ile eş zamanlı olarak uygulamalı öğretim yapmaktır.
Dersin İçeriği
Fizikokimyada genel matematik terimleri, kalorimetre, viskozite ölçümü, yüzey gerilimi, potansiyometrik asit-baz titrasyonu ve zayıf asitlerin Ka sabitlerinin belirlenmesi, çözünürlük, adsorpsiyon, katalizörler, polimerizasyon bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Fizikokimya Laboratuvar Kitabı
Notlar
Fizikokimya, Prof.Dr. Mehmet ERBİL, Nobel Yayıncılık, 2012, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fizikokimya I dersinde anlatılan konular ve pratik uygulamaları arasındaki ilişkiyi kurar. |
ÖÇ02 | Viskozite ölçüm tekniklerini açıklar. |
ÖÇ03 | Potansiyometrik asit-baz titrasyonu yapar. |
ÖÇ04 | Adsorpsiyon ve adsorpsiyon türlerini tanımlar. |
ÖÇ05 | Kataliz türlerini ve katalizörün tepkime hızına etkisini açıklar. |
ÖÇ06 | Yüzey gerilimini ölçer. |
ÖÇ07 | Kalorimetre sabitini ve nötürleşme entalpisini belirler. |
ÖÇ08 | Çözünürlüğü tanımlayarak, çözünme entalpisini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında söz sahibi olmaya başlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fizikokimya ile ilgili genel matematiksel kavramlar | Ders kitaplarından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
2 | Katalizörler | Ders kitaplarından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Anlatım |
3 | Analitik yöntemle reaksiyon hızının tayini | Ders kitaplarından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Anlatım |
4 | Spektrofotometrik yöntemle hız tayini | Ders kitaplarından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Anlatım |
5 | Yüzey gerilimi | Ders kitaplarından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Anlatım |
6 | Viskozitenin ölçülmesi ve sıcaklıkla değişmesinin incelenmesi | Ders kitaplarından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Anlatım |
7 | Su buharı destilasyonu ile molekül ağırlığı tayini | Ders kitaplarından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders kitaplarından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Nerst dağılma yasası | Ders kitaplarından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Anlatım |
10 | Kalorimetre sabiti ve nötürleşme entalpisinin belirlenmesi | Ders kitaplarından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Anlatım |
11 | Amonyum okzalatın çözünürlüğü | Ders kitaplarından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Anlatım |
12 | Asetik asitin aktif karbon üzerine adsorpsiyonu | Ders kitaplarından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Anlatım |
13 | Polimerleşme yüzdesi ve polimerleşme hızı | Ders kitaplarından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Anlatım |
14 | Buharlaşma entalpisi, buhar basıncının sıcaklıkla değişimi | Ders kitaplarından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Anlatım |
15 | Telafi Deneylerı | Ders kitaplarından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitaplarından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitaplarından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 50 | 20 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 50 | 20 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,32 | ||
AKTS | 2 AKTS |