KMS317 Bilgisayar Programlama

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod KMS317
Ad Bilgisayar Programlama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HALİME ÖMÜR PAKSOY
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HALİME ÖMÜR PAKSOY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı Kimya lisans öğrencilerinin bilgisayar programlama ve güncel görsel programlama dillerinden Visual Basic hakkında bilgi ve beceriye sahip olmasıdır.

Dersin İçeriği

Bilgisayar programlamaya ve Visual Basic ile görsel programlamaya giriş bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Physical Chemistry Calculations: with Excel, visual Basic, Visual Basic for Applications, Mathcad, and Mathmatica 1st Edition, Rodney Sime,2004

Notlar

Physical Chemistry Calculations: with Excel, visual Basic, Visual Basic for Applications, Mathcad, and Mathmatica 1st Edition, Rodney Sime,2004


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilgisayar programlama hakkında genel prensipleri tanır.
ÖÇ02 Güncel görsel programlama dillerinden Visual Basic kullanır.
ÖÇ03 Güncel görsel programlama dillerinden Visual Basic' de program yazar.
ÖÇ04 Kimyasal problemler için kullanıcı arayüzü hazırlar.
ÖÇ05 Kimyasal problemleri programlama ile çözer.
ÖÇ06 Nesneleri kullanarak kullanıcı arabirimi hazırlar.
ÖÇ07 Görsel programlama dilinin bileşenlerini tanır.
ÖÇ08 Kimyasal hesaplamalar için programlama yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Laboratuvar düzeneklerini kurup tek başına karar verir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında söz sahibi olmaya başlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Programlama giriş, Program yazma sanatı, Visual Basic çalışma ortamı Literatür Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap
2 Visual basic nesneleri ve özellikler Literatur ve bilgisayar laboratuvarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap
3 Visual basic olayları, olay yordamları,veri türleri Literatur ve bilgisayar laboratuvarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap
4 Veri giriş Literatur ve bilgisayar laboratuvarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap
5 Veri çıktı alma Literatur ve bilgisayar laboratuvarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap
6 Hazır fonksiyonlar Literatur ve bilgisayar laboratuvarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap
7 Karar yapıları Literatur ve bilgisayar laboratuvarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 IF-THEN blok yapısı Literatur ve bilgisayar laboratuvarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
10 SELECT-CASE yapısı Literatur ve bilgisayar laboratuvarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
11 Karar yapılarıyla kullanılan Visual Basic kontrolleri Literatur ve bilgisayar laboratuvarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
12 Option button ve check box nesneleri Literatur ve bilgisayar laboratuvarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
13 Çoklu formlarla çalışmak Literatur ve bilgisayar laboratuvarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
14 Timer kontrolü Literatur ve bilgisayar laboratuvarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
15 Visual Basic proje paketlemesi Literatur ve bilgisayar laboratuvarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.07.2024 01:20