Genel Bilgi
Kod | KMS317 |
Ad | Bilgisayar Programlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HALİME ÖMÜR PAKSOY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HALİME ÖMÜR PAKSOY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Kimya lisans öğrencilerinin bilgisayar programlama ve güncel görsel programlama dillerinden Visual Basic hakkında bilgi ve beceriye sahip olmasıdır.
Dersin İçeriği
Bilgisayar programlamaya ve Visual Basic ile görsel programlamaya giriş bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Physical Chemistry Calculations: with Excel, visual Basic, Visual Basic for Applications, Mathcad, and Mathmatica 1st Edition, Rodney Sime,2004
Notlar
Physical Chemistry Calculations: with Excel, visual Basic, Visual Basic for Applications, Mathcad, and Mathmatica 1st Edition, Rodney Sime,2004
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayar programlama hakkında genel prensipleri tanır. |
ÖÇ02 | Güncel görsel programlama dillerinden Visual Basic kullanır. |
ÖÇ03 | Güncel görsel programlama dillerinden Visual Basic' de program yazar. |
ÖÇ04 | Kimyasal problemler için kullanıcı arayüzü hazırlar. |
ÖÇ05 | Kimyasal problemleri programlama ile çözer. |
ÖÇ06 | Nesneleri kullanarak kullanıcı arabirimi hazırlar. |
ÖÇ07 | Görsel programlama dilinin bileşenlerini tanır. |
ÖÇ08 | Kimyasal hesaplamalar için programlama yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında söz sahibi olmaya başlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Programlama giriş, Program yazma sanatı, Visual Basic çalışma ortamı | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap |
2 | Visual basic nesneleri ve özellikler | Literatur ve bilgisayar laboratuvarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap |
3 | Visual basic olayları, olay yordamları,veri türleri | Literatur ve bilgisayar laboratuvarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap |
4 | Veri giriş | Literatur ve bilgisayar laboratuvarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap |
5 | Veri çıktı alma | Literatur ve bilgisayar laboratuvarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap |
6 | Hazır fonksiyonlar | Literatur ve bilgisayar laboratuvarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap |
7 | Karar yapıları | Literatur ve bilgisayar laboratuvarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | IF-THEN blok yapısı | Literatur ve bilgisayar laboratuvarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
10 | SELECT-CASE yapısı | Literatur ve bilgisayar laboratuvarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
11 | Karar yapılarıyla kullanılan Visual Basic kontrolleri | Literatur ve bilgisayar laboratuvarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
12 | Option button ve check box nesneleri | Literatur ve bilgisayar laboratuvarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
13 | Çoklu formlarla çalışmak | Literatur ve bilgisayar laboratuvarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
14 | Timer kontrolü | Literatur ve bilgisayar laboratuvarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
15 | Visual Basic proje paketlemesi | Literatur ve bilgisayar laboratuvarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |