Genel Bilgi
Kod | KMS319 |
Ad | Kuantum Kimyası |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜLFEZA KARDAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı dalga-parçacık ilişkisi, Schrödinger dalga denklemi, atomun elektron yapısı ve molekül orbitallerini, kuantum kimyasının temellerini kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Parçacık-dalga ilişkisi, bir boyutlu kutuda tanecik, dalga özelliğinden kaynaklanan belirsizlik, Schrödinger dalga denklemi, hidrojen atomu, çok elektronlu atomlar, moleküllerin yapısı bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kimyacılar İçin Kuantum Mekanik, Çeviri:Prof.Dr.Mahmut Acımış, RSC, 2008
Notlar
Bilimsel çalışmalar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Parçacık dalga ilişkisini kavrar. |
ÖÇ02 | Dalga fonksiyonlarını açıklar. |
ÖÇ03 | Schrödinger dalda denklemi ile tanecik ilişkisini açıklar. |
ÖÇ04 | Çok elektronlu atomların yapısını kavrar. |
ÖÇ05 | Moleküllerin yapısını açıklar. |
ÖÇ06 | Kuantum mekaniksel tünellemeyi açıklar. |
ÖÇ07 | Atomik orbitalleri çizer ve açıklar. |
ÖÇ08 | Molekül orbitalleri çizer ve açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında söz sahibi olmaya başlar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Parçacık-Dalga İkilemi | Ders kitabı ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Maddenin Dalga Özellikleri | Ders kitabı ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bir Boyutlu Kutudaki Parçacık | Ders kitabı ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Dalga Fonksiyonları | Ders kitabı ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Maddenin Dalga özelliğindeki belirsizlik | Ders kitabı ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Heisenberg belirsizlik ilkesi | Ders kitabı ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Bir boyutlu Schröndinger Dalga Denklemi | Ders kitabı ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders kitabı ve ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kuantum mekaniksel tünelleme | Ders kitabı ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Dönme hareketi | Ders kitabı ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Hidrojen Atomu, Bohr kuramı | Ders kitabı ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Çok elektronlu atomlar | Ders kitabı ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Atomik orbitaller | Ders kitabı ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Moleküllerin yapısı | Ders kitabı ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Molekül orbitalleri | Ders kitabı ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı ve ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı ve ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |