Genel Bilgi
Kod | KMS323 |
Ad | Çevre Kimyası |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Açelya SEÇER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Çevre Kimyasındaki kavramlar hakkında bilgi verme, ve çevre için yapılan analizler hakkında bilgilendirme ve çevresel dengedeki üretim ve tüketim mekanizmalarına kimyacı olarak bakış kazandırma.
Dersin İçeriği
Çevre kimyasında temel kavramlar, hava su ve toprak kirliliği ve analiz yöntemleri, sera gazı salınımı ve küresel ısınma, geleneksel ve yeni nesil enerji kaynaklarının karşılaştırılması.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok.
Kaynaklar
Turgut Gündüz-Çevre Kimyası
Notlar
İnternet ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel çevre kalite ve kirletici parametreleri öğrenilir |
ÖÇ02 | Temel çevre kalite ve kirletici parametrelerini ölçüm esasları hakkında bilgi sahibi olunur |
ÖÇ03 | Güncel çevre sorunlarını çözümleme ile ilgili bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | Atmosferin Bileşenleri, Atmosferde kimyasal ve fotokimyasal tepkimeler, Küresel Isınma, Sera Etkisi gibi kavramlar hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ05 | Toprak ve su kirliliği ve çözüm yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ06 | Geleneksel ve yeni nesil enerji kaynakları ile ilgili bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. | 5 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında söz sahibi olmaya başlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevre kimyasına Giriş, çevre kirliliğinin tanımı ve temel unsurlar | İnternet ve kütüphane araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Atmosferin bileşenleri, atmosferde kimyasal ve fotokimyasal tepkimeler | İnternet ve kütüphane araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Fotokimyasal duman, asit yağmurları | İnternet ve kütüphane araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Hava ve hava Kirliliği, hava kirleticilerin kaynakları ve türleri | İnternet ve kütüphane araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Su ve su kirliliği, su kirleticilerin kaynakları ve türleri,su kalitesi tayini | İnternet ve kütüphane araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Toprak ve toprak kirliliği, toprak kirleticilerin kaynakları ve türleri, toprak kalitesi tayini | İnternet ve kütüphane araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Küresel Isınma, sera etkisi, ozon tabakası incelmesi | İnternet ve kütüphane araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notları, kaynak kitap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Enerji: Enerji kaynaklarına genel bakış | İnternet ve kütüphane araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Radyoaktif maddeler ve tepkimeleri, radyoaktif atıklar. | İnternet ve kütüphane araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Nükleer enerji, nükleer reaktörler , nükleer kazalar | İnternet ve kütüphane araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Fosil yakıtlar: petrol, doğal gaz | İnternet ve kütüphane araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Fosil yakıtlar: kömür | İnternet ve kütüphane araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Yenilenebilir enerji kaynakları: güneş enerjisi ,rüzgar enerjisi, hidroelektrik enerji | İnternet ve kütüphane araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Yenilebilir enerji kaynakları: Biyokütle | İnternet ve kütüphane araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları, kaynak kitap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları, kaynak kitap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |