ELT716 Research Methods II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT716
Ad Research Methods II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NEŞE CABAROĞLU


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin sonunda öğrenciler araştırma soruları ve hipotez geliştirebilecekler ve bunlara uygun veri toplama yöntem ve araçlarını seçebilecektir. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin ardındaki prensipleri, epistemolojik ve ontolojik tartışmaları anlayabilecekler, ELT alanında yapılmış çalışmalara eleştirel gözle bakabilecekler, bu tür çalışmaların eksik ve güçlü yanlarını belirleyebileceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu ders, nitel ve nicel araştırma yöntemlerin, bu yöntemlerin arkasındaki epistemolojik ve ontolojik anlayışları, İngiliz Dili Eğitimi alanında yapılan araştırmalarda kullanılan yöntem ve araçları, araştırma etiği, araştırmada geçerlik ve güvenirlik gibi kavramları tanıtmayı amaçlamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

DERS NOTU - YOK KİTAPLAR (KAYNAKÇADA VERİLMİŞTİR)

Notlar

Allison, D. (2002). Approaching English language research. Singapore: SUP. Allwright, D., K. M. Bailez, (1991). Focus on the English classroom: An introduction to classroom research for language teacher. Cambridge: CUP. Berg, B. L. (2001). Qualitative Research Methods for the Social Sciences. Boston: Allin & Bacon. Bergman, M. M. (Ed.). (2008). Advances in mixed methods research: Theories and applications. LA: SAGE Brown, J. D., & Rodgers, T. S. (2002). Doing second language research. Oxford: OUP. Bryman, A. (2008). Social research methods. (3rd Ed.) Oxford: OUP. Burns, A. (2010). Doing action research in English language teaching. London: Routledge. Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research Methods in Education (6th Ed.). NY: Routledge. Creswell, J. W. (1998). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing among five traditions. Thousand Oaks, California: SAGE. Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics: quantitative, qualitative, and mixed methodologies. Oxford: OUP. Ellis, R., & Barkhuizen, G. (2005). Analyzing learner language. Oxford: OUP. Flick, U. (2009). An introduction to qualitative research. (4th Ed.) London: Sage. Gass, S. M., & Mackey, A. (2007). Data elicitation for second and foreign language research. Mahwah: NJ: Lawrence Erlbaum. Hesse-Biber, S. & Johnson, R. Burke. (2015). The Oxford handbook of multimethod and mixed methods research inquiry. OUP. Hinkel, E. (Ed.) (2011). Handbook of research in second language teaching and learning. (Vol. II). NY: Routledge. Huberman, A. M. and Miles, M. B. (2002). The Qualitative researcher's companion. London: SAGE. Johnson, D. M. (1992). Approaches to research in second language learning (3rd Ed.). New York: Longman. Kendall, A. K., Lai, Y., & May, S. (2017). Encyclopedia of language and education: Research methods in language and education (3rd Ed.). NY, NY: Springer. Krippendorff, K. (2004). Content analysis: An introduction to its methodology. Thousand Oaks: SAGE. McDonough, J., & McDonough, S. (1997). Research methods for English language teachers. London: Arnold. Mackey, A., & Gass, S. M. (2005). Second language research: Methodology and design. Mahwah: NJ: Lawrence Erlbaum. Mackey, A., & Gass, S. M. (2012). Research methods in second language acquisition: a practical guide. Chichester: Wiley Blackwell. Miles, M. B., and Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: An expanded source book. Thousand Oaks, California: SAGE. Nunan, D. (1992). Research methods in language learning. Cambridge: CUP. Paltridge, B., & Phakti, A. (Eds.) (2010). Continuum companion to research methods in Applied Linguistics. London: Continuum. Patton, M. Q. (1990). Qualitative Evaluation and Research Methods. (2nd Ed.). Newbury Park, California: SAGE. Pawlak, M. (2008) Investigating English language learning and teaching. Faculty of Pedagogy and Fine Arts in Kalisz, Adam Mickiewicz University: Poznan. Perry, F. L. (2005). Research in applied linguistics: Becoming a discerning consumer. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Plano Clark, V. L. & Ivankova, N. V. (2017). Mixed methods research: A guide to the field. SAGE. Schreier, M. (2012). Qualitative content analysis in practice. London: SAGE Yildirim, A., and Simsek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seckin Yayinevi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dil eğitimi/öğretimi alanında yapılan çalışmalarda kullanılan geleneksel araştırma yöntemlerini tanıma
ÖÇ02 Araştırma soruları yazma ve bu sorulara uygun araştırma desenini belirleme becerisini kazanma
ÖÇ03 nitel veri toplama yöntemlerini ve araçlarını tanıma
ÖÇ04 nitel araştırma verilerinin analizini öğrenme
ÖÇ05 ELT alanında yapılmış araştırmaları eleştirel değerlendirme becerisini geliştirme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. 1
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriğinin tanıtımı, dönemlik ders planının ve kaynakçanın paylaşımı Öğrencilerin ön hazırlık yapması gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Araştırma ile ilgili Problemler, Güçlü yönleri ve sınırlılıklar. Nitel araştırma deseni hangi durumlarda kullanılır. Bu hafta tartışılacak konu üzerine okuma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
3 Nitel araştırma nasıl yapılır, aşamalar ve nitel araştırmada kullanılan örneklem yöntemleri nitel araştırma yöntemleri ve örneklem belirleme teknikleri hakkında okuma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Görüşme nedir, hangi görüşme türleri vardır, görüşme takvimi nasıl oluşturulur, görüşme yöntemi hakkında okuma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Görüşme sırasında sorulacak sorulara örnekler, dikkat edilecek konular, katılımcı ile iletişim kurma görüşme yöntemi ve görüşme sırasında sorulabilecek soru türleri ile ilgili okuma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
6 Görüşme yöntemiyle elde edilen verilerin analize hazırlanması ve analizi, içerik analizi görüşme verilerinin analize hazırlanması süreci ve analizi ile ilgili okuma yapma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
7 Gözlem nedir, gözlem türleri nelerdir, sınırlı ve güçlü yönleri, etik boyutu gözlem, gözlem türleri, sınırlılıkları ve güçlü yönleri ve etik boyutu ile ilgli okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav İşlenmiş konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Gözlem verilerinin analizi gözlem verilerinin analizi hakkında okuma yapma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
10 Nitel ve nicel araştırmada geçerlilik tartışması nitel ve nicel araştırmada geçerlilik ilgili okuma yapma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
11 Nitel ve nicel araştırmada güvenirlik nitel ve nicel araştırmalarda güvenirlilik konusu üzerine okuma yapma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Nitel ve nicel araştırmada genelleme tartışması Nitel ve nicel araştırmada genelleme konusunda okuma ve karşılaştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
13 Nitel bir araştırma örneğinin derste işlenen boyutlar açısından genel değerlendirmesi, öğrenci sunumu Nitel bir araştırmanın seçilerek öğrenci tarafından değerlendirilmesi ve sunumu Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
14 Research ethics araştırma etiği konusunda okuma yapmak, yapılmış çalışmalarda değinilen etik konuları incelemek Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Konuk konuşmacı (konuşmacının önerisi ve araştırma alanı belirlendiğinde paylaşılacak) konuşmacının önereceği konu hakkında ön hazırlık yapmak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları II dönem boyunca işlenen konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 11:14